Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Konkurs dla organizacji konsumenckich

< poprzedni | następny > 18.10.2011

Konkurs dla organizacji konsumenckich

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłasza otwarty konkurs dla organizacji konsumenckich, w obszarze upowszechniania i ochrony praw konsumentów w 2012 roku. Termin składania ofert upływa 14 listopada 2011 roku o godz. 10:00

Infolinia konsumencka

Urząd zaprasza do składania ofert na realizację następujących zadań: infolinia konsumencka, bezpłatne poradnictwo na terenie 16 województw, opracowanie i elektroniczna dystrybucja biuletynu dla rzeczników konsumentów.

Po raz pierwszy planowane jest udzielenie dotacji na prowadzenie infolinii przez 3 lata w okresie — 2012-2014. W projekcie założono ośmiogodzinne dyżury w dni powszednie pełnione przez wykwalifikowanych konsultantów. Doradcy będą m.in. udzielać porad prawnych oraz przekazywać informacje o wyspecjalizowanych instytucjach, w których konsumenci będą mogli uzyskać dodatkową pomoc.

O przyznanie środków na realizację w 2012 roku bezpłatnego poradnictwa mogą ubiegać się organizacje mające doświadczenie w tym zakresie. Starający się o dotację musi dysponować zarówno odpowiednio wyposażonym lokalem w dwóch miejscowościach na terenie województwa, jak również odpowiednią kadrą specjalistów. Pomoc będzie polegać m.in. na osobistym, pisemnym i e-mailowym udzielaniu informacji zgłaszającym się konsumentom, występowaniu do przedsiębiorców w celu mediacji i polubownego załatwienia sporu. Zadanie będzie realizowane w każdym z 16 województw, a przyszli beneficjenci powinni składać oddzielne oferty dla poszczególnych jednostek terytorialnych.

Urząd zaprasza do składania ofert na realizację następujących zadań: infolinia konsumencka, bezpłatne poradnictwo na terenie 16 województw, opracowanie i elektroniczna dystrybucja biuletynu dla rzeczników konsumentów. Termin składania ofert upływa 14 listopada 2011 roku o godz. 10:00

Ponadto, organizacje posiadające doświadczenie wydawnicze mogą składać oferty konkursowe na opracowanie, redakcję i elektroniczną dystrybucję biuletynu dla powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów. Newsletter ma zawierać informacje o nowych przepisach i projektach aktów prawnych, ustawodawstwie UE, a także przykłady orzecznictwa w sprawach konsumenckich, prezentacje stanowisk, opinii i interpretacji postanowień w tym obszarze.

Szczegóły dotyczące opisów zadań, warunków uczestnictwa w konkursie i składania ofert znajdują się na stronie https://www.uokik.gov.pl/konkursy.php. Na początku roku 2012 ukażą się ponadto kolejne ogłoszenia dotyczące działań edukacyjnych skierowanych do konsumentów.

Dodatkowe informacje:

Biuro Dyrektora Generalnego UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 129 faks 22 827 08 43

Tagi: ochrona konsumentów, konkurs, ochrona praw konsumentów, organizacje pozarządowe, edukacja, infolinia

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE