Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Dziennikarze nagrodzeni po raz siódmy

< poprzedni | następny > 25.06.2012

Dziennikarze nagrodzeni po raz siódmy

Rafał Zasuń z „Gazety Wyborczej” oraz Katarzyna Bosacka z „TVN Style” zostali laureatami siódmej edycji konkursu „Libertas et Auxilium”. Nagrodę specjalną przyznano Maciejowi Samcikowi z „Gazety Wyborczej”

„Zaangażowanie dziennikarzy w szerzenie wiedzy z zakresu prawa antymonopolowego zauważalnie przekłada się na postawę uczestników rynku” — tymi słowami Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel Prezes UOKiK otworzyła galę wręczenia nagród dla dziennikarzy w siódmej edycji konkursu „Libertas et Auxilium”.

W kategorii „ochrona konkurencji” najwięcej głosów uzyskał artykuł Rafała Zasunia pt. „Zmowa elektryczna” opublikowany w lutym 2011 roku w „Gazecie Wyborczej”

Zorganizowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we współpracy z Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich, Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Stowarzyszeniem Prawa Konkurencji konkurs miał na celu nagrodzenie najlepszych artykułów prasowych oraz audycji radiowych i telewizyjnych w dwóch kategoriach: ochrona konsumentów i ochrona konkurencji. Wyboru zwycięskich prac dokonało kolegium pod przewodnictwem Prezes UOKiK. W tym roku pod obrady jury poddano 80 prac z: mediów lokalnych, ogólnopolskich, specjalistycznych i branżowych. Dokonując wyboru, kolegium wzięło pod uwagę poziom warsztatu dziennikarskiego, znaczenie tematyki dla opinii publicznej, nowatorski charakter oraz poziom merytoryczny prac. Laureaci otrzymali dyplomy i nagrody pieniężne o łącznej wartości 24 tys. złotych brutto.

W kategorii „ochrona konkurencji” najwięcej głosów uzyskał artykuł Rafała Zasunia pt. „Zmowa elektryczna” opublikowany w lutym 2011 roku w „Gazecie Wyborczej”. W tekście oraz autorskim komentarzu dziennikarz próbuje znaleźć odpowiedź pytanie: jakie czynniki decydują o poziomie cen energii w Polsce? Kapituła postanowiła nagrodzić właśnie ten tekst z uwagi na walor poznawczy jak również wyjątkowość warsztatu dziennikarskiego. W tej kategorii nominowane do nagrody ponadto były: artykuł Rafała Zasunia i Leszka Baja pt. „Jak z Państwem uratowaliśmy LOT” opublikowany w „Gazecie Wyborczej” oraz tekst Marka Jankowskiego pt. „Prawdy i mity o konkurencji” opublikowany w magazynie „Branża dziecięca”.

W kategorii „ochrona konsumentów” za najlepszy uznano program Katarzyny Bosackiej pt. „Niezły pasztet” wyemitowany w marcu 2011 roku w „TVN Style”

W kategorii „ochrona konsumentów” za najlepszy uznano program Katarzyny Bosackiej pt. „Niezły pasztet” wyemitowany w marcu 2011 roku w „TVN Style”. Jury uznało, że na uznanie zasługuje warsztat, sposób przekazu, a także fakt, że programy autorki zmieniają postawy polskich konsumentów. W tej kategorii nominowani byli również: Maciej Samcik za tekst pt. „Do czego bank czasem się przydaje” oraz Marek Wielgo za artykuł pt. „Mieszkania na bank” - oba opublikowane w „Gazecie Wyborczej” a także Przemysław Jarasz i Jakub Lazar z tekstem pt. „Praktyki Praktikera”, który ukazał się w „Głosie Zabrza i Rudy Śląskiej”.

W tym roku Prezes UOKiK przyznała także nagrodę specjalną za promowanie tematyki konsumenckiej. Otrzymał ją Maciej Samcik z „Gazety Wyborczej” za konsekwencję w prześwietlaniu branży finansowej i stałe rozwijanie dziennikarskiego talentu.

Właściwa realizacja polityki antymonopolowej i konsumenckiej nie byłaby możliwa bez współpracy z mediami. Upublicznienie działań nieuczciwego przedsiębiorcy często przynosi większy i szybszy efekt niż kary finansowe. Nie do przecenienia jest również rola środków masowego przekazu w edukowaniu wszystkich uczestników rynku na temat ich praw i obowiązków. Stąd też współpraca z mediami stanowi bardzo ważny obszar działań UOKiK.

Uroczystość wręczenia nagród odbyła się dzisiaj w Warszawie. Poprzedziła ją debata „Jak skutecznie walczyć z kartelami?” z udziałem przedsiębiorców, prawników i dziennikarzy.

Dodatkowe informacje:
Aleksandra Franczak, Radca Prezesa
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 455
Fax 22 826 11 86
E-mail aleksandra.franczak@uokik.gov.pl

Tagi: konkurs dla dziennikarzy, libertas et auxilium, libertas, nagrody Prezesa UOKiK, dziennikarze, konkurs, nagrody

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

Siódma edycja konkursu „Libertas et Auxilium” (25.06. 2012 r.) Siódma edycja konkursu „Libertas et Auxilium” (25.06. 2012 r.) - Rafał Zasuń, laureat, Gazeta Wyborcza; Maciej Samcik, laureat, Gazeta Wyborcza; Andrzej Sadowski, jury, Centrum im Adama Smitha; Jarosław Sroczyński, jury, Kancelaria Markiewicz & Sroczyński; Katarzyna Bosacka, laureat, TVN Style; Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, TVN Style; 
Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, Prezes UOKiK; Maria Łoszewska – Ołowska, jury, ID UW; Robert Gago, jury, Stowarzyszenie Prawa Konkurencji; Stefan Truszczyński, jury, SDP Siódma edycja konkursu „Libertas et Auxilium” (25.06. 2012 r.) - Rafał Zasuń, laureat, Gazeta Wyborcza; Jarosław Sroczyński, jury, Kancelaria Markiewicz & Sroczyński Siódma edycja konkursu „Libertas et Auxilium” (25.06. 2012 r.) - Maciej Samcik, laureat, Gazeta Wyborcza; Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, Prezes UOKiK Siódma edycja konkursu „Libertas et Auxilium” (25.06. 2012 r.) - Katarzyna Bosacka, laureat, TVN Style; Maria Łoszewska – Ołowska, jury, ID UW

 

Warto przeczytać

Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!
Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!

Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. ...>

Kontrola koncentracji w 2018 roku
Kontrola koncentracji w 2018 roku

W 2018 r. UOKiK wydał 228 zgód na połączenia i przejęcia przedsiębiorców. To najwięcej decyzji od 11 lat. Celem kontroli koncentracji jest ochrona rynków przed zakłóceniem reguł konkurencji, np. monopolizacją.   ...>

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości