Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Wyrok Sądu Apelacyjnego - Vobis
< poprzedni | następny > 12.07.2012
Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK w sprawie stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych przez Vobis. Za wprowadzanie konsumentów w błąd spółka musi zapłacić ponad 177 tys. zł. kary
Wyrok sądu dotyczy decyzji z grudnia 2009 r. Prezes UOKiK uznała, że spółka Vobis wprowadzała konsumentów w błąd Reklamowała ona usługę mobilnego Internetu, dostępnego wraz z komputerem przenośnym za 1 zł. Na podstawie powtarzanego w mediach przekazu konsumenci mogli odnieść wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem w bardzo atrakcyjnej cenie. W rzeczywistości modem kosztował 1 zł, wtedy gdy konsument zakupił komputer w sklepie Vobis po cenie rynkowej. W ocenie UOKiK, zarówno hasła stosowane przez spółkę w kampanii reklamowej – Notebook z modemem iPlus za 1 zł, jak i elementy graficzne wykorzystane w kampanii mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Dlatego Prezes UOKiK ukarała spółkę sankcją finansową w wysokości 177 034 zł.
Przedsiębiorca skorzystał z przysługującego prawa i odwołał się od decyzji. Sądy kolejnych instancji przyznawały rację Prezes UOKiK. W listopadzie 2011 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 12 lipca 2012 r. Sąd Apelacyjny oddalił w całości odwołanie spółki Vobis utrzymując przy tym wysokość nałożonej kary.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: wyrok, sąd apelacyjny, wygrana, vobis, apelacja, reklamy
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (113,5 KB, doc, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie