Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Postępowanie przeciwko PZU Życie

< poprzedni | następny > 07.03.2005

Postępowanie przeciwko PZU Życie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy PZU Życie nie nadużyło swojej pozycji rynkowej podpisując umowy pośrednictwa ubezpieczeniowego. Wyjaśni to wszczęte postępowanie antymonopolowe.

UOKiK zbada, czy PZU Życie zakazuje pośrednictwa ubezpieczeniowego na rzecz innych ubezpieczycieli oraz wymaga pisemnej zgody na prowadzenie innej działalności zarobkowej przez agentów. Ponadto w toku postępowania Urząd sprawdzi, czy działanie ubezpieczyciela nie stanowi zakazanej prawem antymonopolowym praktyki godzącej w konkurencję.

Z wnioskiem o wszczęcie postępowania antymonopolowego zwróciła się do Prezesa UOKiK wielicka spółka Doradztwo Finansowo-Ubezpieczeniowe „Invest-Pol”. Uważa ona, że PZU Życie nadużywa swojej pozycji rynkowej wobec agentów ubezpieczeniowych.

Analiza dokumentów i informacji zebranych przez UOKiK dały podstawę do przyjęcia, że w opisanej sprawie mogło nastąpić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - tłumaczy Cezary Banasiński, Prezes Urzędu. Wobec powyższego wszczęto postępowanie antymonopolowe, w trakcie którego przeanalizowane zostaną umowy agencyjne, które zawiera ubezpieczyciel.

Postępowanie UOKiK prowadzone będzie również na podstawie przepisów Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską, ponieważ zgromadzone materiały uzasadniają przypuszczenie, że praktyki stosowane przez PZU Życie mogą mieć wpływ na handel między państwami członkowskimi UE. Za naruszenie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów w powyższym zakresie grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE