Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bezprecedensowe postępowanie zakończone

< poprzedni | następny > 29.07.2005

Bezprecedensowe postępowanie zakończone

Hasło reklamowe sieci Media Markt „Nie dla idiotów” nie narusza dobrych obyczajów - uznał Prezes UOKiK Cezary Banasiński

7 stycznia br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął bezprecedensowe postępowanie przeciwko sieci Media Markt. Bezpośrednim powodem był slogan reklamowy „Nie dla idiotów” emitowany w telewizji oraz rozpowszechniany w formie ulotek dołączanych do gazet. Kampania reklamowa dotyczyła wyprzedaży sprzętu RTV oraz artykułów gospodarstwa domowego.

Na podstawie badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie Urzędu oraz dzięki uzyskanym opiniom niezależnych instytucji Prezes UOKiK uznał, że reklama nie narusza dobrych obyczajów. Z sondażu przeprowadzonego przez IPSOS na potrzeby postępowania wynika, że 46 proc. badanych postrzega slogan jako obraźliwy, a 32 proc. uważa, że hasło może obrażać inne osoby. Jednocześnie 52 proc. ankietowanych nie zgadza się na zabronienie emisji reklamy.

Wyniki ankiety są zbieżne z opiniami uzyskanymi od ekspertów w tym m.in. biegłego w dziedzinie reklamy audiowizualnej. Jego zdaniem slogan użyty w kampanii jest niestosowny, ale kontekst jego występowania oraz sposób sformułowania nie dają podstaw, aby reklamę uznać jako uchybiającą godności odbiorcy oraz łamiącą dobre obyczaje.

Tym samym Prezes UOKiK uznał, że praktyki Media Markt nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE