Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Postępowanie antymonopolowe przeciwko TP SA
< poprzedni | następny > 04.08.2005
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński wszczął postępowanie antymonopolowe, które wyjaśni czy Telekomunikacja Polska nadużyła swojej pozycji rynkowej
Zastrzeżenia UOKiK wywołuje łączenie przez Telekomunikację Polską standardowych planów taryfowych z dodatkowymi usługami. W ten sposób konsumenci - oprócz abonamentu - są zobowiązywani do korzystania i opłacania innych usług telekomunikacyjnych (np. „tanich weekendów i wieczorów”). Ponadto Urząd sprawdzi czy TP SA oferuje usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu („Neostrada”) jedynie tym klientom, którzy wykupili usługę połączeń telefonicznych.
Wyżej wymienione praktyki mogą stanowić nadużycie pozycji dominującej przez narodowego operatora, który w ten sposób skutecznie blokuje rozwój konkurencji.
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie antymonopolowe w sprawach praktyk ograniczajacych konkurencję powinno być zakończone nie później niż w terminie 5 miesięcy od dnia jego wszczęcia.
Jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może w decyzji nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a na przedsiębiorcę nałożyć karę finansową sięgającą 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (146,5 KB, doc)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie