Tu jesteś: Strona główna > BIP > Organizacja UOKiK > Departamenty UOKiK
Departamenty UOKiK
-
Biuro Prezesa
Zastępca Dyrektora
Kamila Acholonu-Boruc
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 387
faks 22 826 11 86
[SCODE]YnBAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]Biuro Prezesa realizuje zadania zlecone przez Kierownictwo Urzędu, koordynuje proces kontroli zarządczej, a także prowadzi projekty horyzontalne w UOKiK. Biuro Prezesa zarządza też Europejskim Centrum Konsumenckim i Punktem kontaktowych ds. pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2010-01-26 11:45
Zatwierdził: Kamila Acholonu-Boruc
Data udostępnienia: 2021-01-11 09:18
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Biuro Budżetu i Administracji
Dyrektor
Anna Pawłowska
Zastępca Dyrektora
Anna Ekert-Tyszewicz
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 355, 22 826 10 34
faks 22 826 91 69
[SCODE]YmJhQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Biuro Budżetu i Administracji zajmuje się prowadzeniem zamówień publicznych oraz bieżącą obsługą księgową, finansową, administracyjną (w tym obsługą wyjazdów zagranicznych i krajowych) i gospodarczą Urzędu. Odpowiada również za planowanie i wykonywanie budżetu Urzędu oraz prowadzi rejestr kar pieniężnych.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2011-03-23 08:20
Zatwierdził: Katarzyna Krochmal
Data udostępnienia: 2020-12-21 15:28
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji
Dyrektor
Emilia Sobczak-Sitarska
Zastępca Dyrektora
Sebastian Kaczmarczyk
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 129, 22 827 67 27
faks 22 827 08 43
[SCODE]YmtzaW9AdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji jest odpowiedzialne za prowadzenie spraw dotyczących realizacji ustawowych kompetencji Dyrektora Generalnego UOKiK, w tym w szczególności: analizowanie, opiniowanie i monitorowanie rozwiązań prawnych i organizacyjnych, wpływających na funkcjonowanie Urzędu, opracowywanie założeń polityki kadrowej, w tym programu zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie, prowadzenie naboru na wolne stanowiska w korpusie służby cywilnej i bieżącą obsługę kadrową członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników Urzędu.
Biuro odpowiada za szkolenia i rozwój zawodowy członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników UOKiK, jak również realizuje czynności z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
Do zakresu zadań Biura należy ponadto wykonywanie kontroli wewnętrznej w komórkach organizacyjnych UOKiK oraz jednostkach objętych budżetem UOKiK, obsługa Komisji Dyscyplinarnej, Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2011-01-27 10:04
Zatwierdził: Małgorzata Wójcik
Data udostępnienia: 2020-11-10 07:55
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Biuro Współpracy Międzynarodowej
Dyrektor
Martyna Derszniak-Noirjean
Zastępca Dyrektora
Malwina Garyga
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 504, 22 827 67 114
[SCODE]YndtQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Biuro Współpracy Międzynarodowej (BWM) pełni kluczową rolę w działaniach podejmowanych przez Urząd w strukturach europejskich oraz poza nimi, na szerszych forach międzynarodowych.
Zespół wspiera kierownictwo Urzędu w komunikacji z Komisją Europejską (głównie DG Comp i DG Just), koordynuje współpracę w unijnych strukturach z obszaru konkurencji (ECN – Europejska Sieć Konkurencji) oraz ochrony konsumentów (CPN - Consumer Policy Network), jednocześnie pozostając w kontakcie z organami odpowiedzialnymi za egzekwowanie przepisów prawa ochrony konsumentów (CPC – Consumer Protection Cooperation).
Poza Unią Europejską, Biuro angażuje się w prace w ramach Międzynarodowej Sieci Konkurencji (International Competition Network), organizacji konsumenckiej ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network) oraz najbardziej rozpoznawalnej OECD (Organisation for Economic Cooperation and Development), zarówno w ramach Komitetu Konkurencji jak i Komitetu ds. Polityki Konsumenckiej.
BWM pełni funkcję koordynatora w procesie legislacyjnym w związku ze współpracą międzynarodową (przygotowywanie i monitorowanie stanowisk odnośnie projektów aktów prawnych i innych rządowych dokumentów). Zespół wspiera Prezesa UOKiK w jego aktywności zagranicznej, przygotowując delegacje, wizyty oraz konferencje o międzynarodowym wydźwięku.
-
Biuro Informatyki i Ochrony
Dyrektor
Andrzej Gruszka
Zastępca Dyrektora
Stanisław Konieczny
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 261
[SCODE]YmlvQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Biuro Informatyki i Ochrony jest odpowiedzialne za planowanie i realizację zadań związanych z utrzymaniem i rozwojem systemów informatycznych Urzędu oraz zapewnieniem ochrony nieruchomości.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2020-07-31 15:08
Zatwierdził: Marta Kozon
Data udostępnienia: 2020-10-07 07:50
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Komunikacji
Dyrektor
Małgorzata Cieloch / Rzecznik Prasowy
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 246
[SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Departament Komunikacji realizuje zadania związane z działalnością informacyjną i edukacyjną UOKiK.
-
Departament Prawny
Dyrektor
Daniel Mańkowski
Zastępca Dyrektora
Monika Mika
Zastępca Dyrektora
Danuta Wieczorek
Dane kontaktowe:
tel. 22 556 01 63, 22 826 39 60
faks 22 826 10 36
[SCODE]ZHByQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Departament Prawny prowadzi obsługę prawną Urzędu, w szczególności opiniuje projekty decyzji i postanowień przygotowywanych przez departamenty merytoryczne. Ponadto, wspiera komórki organizacyjne Urzędu w wykonywaniu zastępstwa procesowego Prezesa Urzędu.
Do zadań Departamentu Prawnego należy przygotowywanie projektów aktów prawnych z zakresu działania Prezesa Urzędu i opiniowanie projektów dokumentów rządowych opracowanych przez ministerstwa i inne urzędy. Departament Prawny przygotowuje również projekt statutu Urzędu i uczestniczy w przygotowaniu wewnętrznych aktów prawnych Urzędu.
Departament Prawny rozpatruje skargi i wnioski dotyczące działalności Urzędu oraz skargi na działalność wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej dotyczące wykonywania zadań i kompetencji Inspekcji Handlowej. Do zakresu zadań Departamentu należy także rozpatrywanie wniosków o udostępnienie informacji publicznej i o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.Ponadto, Departament zajmuje się gromadzeniem orzecznictwa sądów krajowych w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz w innych sprawach związanych z zadaniami i kompetencjami Prezesa Urzędu i Inspekcji Handlowej.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2010-06-22 09:16
Zatwierdził: Danuta Wieczorek
Data udostępnienia: 2020-06-23 13:07
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Przewagi Kontraktowej
Zastępca Dyrektora
Paweł Kuźma
Dane kontaktowe:
tel. +48 22 55 60 510
[SCODE]ZHBrQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Departament Przewagi Kontraktowej odpowiada za realizację zadań i kompetencji Prezesa Urzędu wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1213).
Departament swoje działania realizuje przede wszystkim prowadząc postępowania wyjaśniające i administracyjne, w tym wydając decyzje, a także kierując do przedsiębiorców wystąpienia.
Do zakresu jego działania należy również reprezentowanie Urzędu w pracach legislacyjnych dotyczących zagadnień związanych przewagą kontraktową oraz udział w pracach prowadzonych w tym zakresie na forum międzynarodowym.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2020-11-26 12:08
Zatwierdził: Kamila Acholonu-Boruc
Data udostępnienia: 2020-11-26 12:13
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Analiz Rynku
Dyrektor
dr Wojciech Szymczak
Zastępca Dyrektora
Nikodem Szadkowski
Dane kontaktowe:
tel. 22 556 02 81, 22 826 39 62
faks 22 826 13 53
[SCODE]ZGFyQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Głównym zadaniem Departamentu jest analizowanie informacji o stanie konkurencji na poszczególnych rynkach krajowych. DAR prowadzi analizy sektorów, w których dochodzi do zakłóceń konkurencji będących przedmiotem prowadzonych postępowań, a także tych o wrażliwej strukturze najczęściej narażanych na naruszenia prawa antymonopolowego. W przypadku podejrzenia, że doszło do naruszenia prawa, DAR zawiadamia kierownictwo Urzędu o konieczności wszczęcia postępowania.
W ostatnich latach przedmiotem szczególnego zainteresowania DAR były rynki m.in.: telefonii stacjonarnej i komórkowej, wyrobów farmaceutycznych, paliw oraz usług świadczonych przez przedstawicieli wolnych zawodów, a także rynek produktów i usług finansowych.
Departament Analiz Rynku koordynuje działania analityczne prowadzone w innych jednostkach Urzędu, przygotowując plany badań, uczestnicząc w pracach nad kształtem rządowej polityki konkurencji.
Monitoruje zmiany zachodzące we wspólnotowej polityce konkurencji, sporządza raporty z prowadzonych badań na potrzeby UOKiK, a wyniki analiz są wykorzystywane m.in. w publikacjach wydawanych przez Urząd.
Ponadto, Departament tworzy i zarządza bazami danych na temat konkurencji w polskiej gospodarce, a także wspiera departamenty orzecznicze przy prowadzonych przez nie postępowaniach wykonując analizy ekonomiczne.Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2011-03-23 08:18
Zatwierdził: Maciej Jabłoński
Data udostępnienia: 2020-01-22 10:41
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Ochrony Konkurencji
Dyrektor Departamentu
Tomasz Bagdziński
Zastępca Dyrektora Departamentu
Anna Sekinda-Maicka
Zastępca Dyrektora Departamentu
Adam Krukowski
Dane kontaktowe:
tel. 22 556 02 99, 22 826 91 06
faks 22 826 30 51
[SCODE]ZG9rQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Działania, które w imieniu Prezesa UOKiK podejmuje Departament Ochrony Konkurencji, mają na celu przeciwdziałanie porozumieniom antykonkurencyjnym oraz praktykom nadużywania dominującej pozycji rynkowej przez przedsiębiorców. DOK odpowiada za prowadzenie postępowań, a także przygotowuje decyzje i postanowienia w tym zakresie. Departament opracowuje stanowisko Prezesa Urzędu w związku z ewentualnymi odwołaniami, zażaleniami i kasacjami, jednocześnie kontroluje wykonanie wydanych decyzji i wyroków.
Pracownicy DOK reprezentują Urząd w pracach legislacyjnych związanych z zagadnieniami polityki konkurencji, przygotowują projekty rządowych programów rozwoju konkurencji i okresowe sprawozdania z ich realizacji. DOK współpracuje z Departamentem Prawnym oraz z Departamentem Analiz Rynku.
Po 1 maja 2004 r., kompetencje Departamentu Ochrony Konkurencji zostały poszerzone o współdziałanie z Komisją Europejską oraz organami ds. konkurencji funkcjonującymi w państwach członkowskich UE w ramach Europejskiej Sieci Konkurencji (European Competition Network). Współpraca ma na celu koordynację działań na szczeblu unijnym i wynika ze zmian przyznających organom krajowym kompetencje w stosowaniu unijnego prawa konkurencji (art. 101 i 102 Traktatu FUE). -
Departament Kontroli Koncentracji
Dyrektor
Robert Kamiński
Zastępca Dyrektora
Marzena Błachnio
Dane kontaktowe:
tel. 22 556 01 22
faks 22 827 97 23
[SCODE]ZGtrQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Głównym zadaniem Departamentu jest monitorowanie poziomu koncentracji na poszczególnych rynkach krajowych oraz prowadzenie postępowań antymonopolowych. DKK przygotowuje i opiniuje również akty prawne, decyzje w sprawach koncentracji lub podziału przedsiębiorców oraz kar pieniężnych.
Departament ściśle współpracuje z organami Unii Europejskiej i krajów członkowskich Unii w zakresie kontroli koncentracji.Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2010-07-09 12:04
Zatwierdził: Maciej Jabłoński
Data udostępnienia: 2019-09-04 09:40
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Monitorowania Pomocy Publicznej
Dyrektor
dr Piotr Pełka
Zastępca Dyrektora
Katarzyna Kukuć
Zastępca Dyrektora
Katarzyna Pamuła-Wróbel
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 856
faks 22 32 32 500
[SCODE]ZG1wQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Departament Monitorowania Pomocy Publicznej dokonuje wstępnej oceny zgodności z prawem unijnym projektów programów pomocowych oraz przypadków pomocy indywidualnej (udzielanej na podstawie decyzji albo umów), jak również wyraża stanowisko wobec obowiązku ich notyfikacji do Komisji Europejskiej.
Departament przygotowuje dokumenty i informacje niezbędne do reprezentowania Polski w sprawach dotyczących pomocy publicznej toczących się przed Komisją Europejską, Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej i Sądem.Departament jest odpowiedzialny za monitorowanie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom w Polsce. Przygotowuje coroczny raport na ten temat zawierający dane ilościowe i jakościowe oraz ogólną ocenę wpływu przyznanego wsparcia na stan konkurencji na rynku.
-
Departament Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów
Dyrektor
Izabela Szewczyk-Krzyżanowska
Zastępca Dyrektora
Hubert Worobiej
Zastępca Dyrektora
Artur Zwaliński
Dane kontaktowe:
tel. 22 556 04 24
faks 22 556 04 58
[SCODE]ZG96aWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]Podstawowym zadaniem departamentu jest kształtowanie i realizowanie rządowej polityki konsumenckiej. Główne narzędzie stanowi prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Departament inicjuje ponadto prace legislacyjne nad tworzeniem i nowelizacją przepisów dotyczących konsumentów.
Do kompetencji Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów należy ponadto wytaczanie (w porozumieniu z Departamentem Prawnym) powództw o uznanie postanowień wzorców umownych za niedozwolone. DOZIK ponadto prowadzi rejestr klauzul.
Departament Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów wspiera jednostki samorządu terytorialnego, krajowe organizacje społeczne i inne instytucje, do zadań których należy ochrona interesów konsumentów oraz inicjuje badania towarów i usług.
Ponadto DOZIK współdziała aktywnie z KE oraz organami ochrony konsumentów w państwach członkowskich w ramach Europejskiej Sieci Ochrony Konsumentów (Consumer Protection Cooperation).Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2016-01-26 11:44
Zatwierdził: Maciej Jabłoński
Data udostępnienia: 2019-07-15 12:36
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Nadzoru Rynku
Dyrektor
Anna Mazurak
Zastępca Dyrektora
Jadwiga Gunerka
Dane kontaktowe:
tel. 22 556 03 90, 22 826 14 35
faks 22 827 03 04
[SCODE]ZG5yQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Departament monitoruje poszczególne sektory w celu eliminowania z rynku produktów niebezpiecznych oraz wyrobów konsumenckich niespełniających zasadniczych wymagań.
W zakresie ogólnego bezpieczeństwa produktów Departament Nadzoru Rynku zatwierdza plany kontroli i monitoruje ich przebieg oraz poddaje ocenie ich skuteczność. Do jego kompetencji należy prowadzenie postępowań administracyjnych wobec producentów i importerów. Departament ewidencjonuje również produkty niebezpieczne, a także zbiera na ich temat informacje, które przekazuje następnie właściwym organom. Gromadzi ponadto powiadomienia przekazywane przez producentów i dystrybutorów o wprowadzonych na rynek wyrobach niespełniających wymagań bezpieczeństwa.
W imieniu Prezesa UOKiK Departament Nadzoru Rynku prowadzi postępowania administracyjne mające na celu ustalenie, czy wyroby oferowane konsumentom są zgodne z zasadniczymi wymaganiami określonymi w aktach prawnych wprowadzających do polskiego prawa tzw. dyrektywy nowego podejścia. Departament monitoruje również działanie systemu kontroli zgodności. W tym celu współpracuje z dziewięcioma organami wyspecjalizowanymi, opiniuje ich plany kontroli i przekazuje informacje o wprowadzanych do obrotu wyrobach niespełniających zasadniczych wymagań. Prowadzi również rejestr takich wyrobów.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2016-03-23 08:19
Zatwierdził: Maciej Jabłoński
Data udostępnienia: 2018-05-10 15:00
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Inspekcji Handlowej
Dyrektor
Joanna Jankowska-Kuć
Zastępca Dyrektora
Anna Janiszewska
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 176
faks 22 826 91 31
[SCODE]ZGloQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Departament Inspekcji Handlowej wykonuje zadania Prezesa UOKiK związane z planowaniem, koordynowaniem oraz analizą wyników kontroli prowadzonych przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej w zakresie artykułów nieżywnościowych, paliw i usług.
Opracowuje zasady i przygotowuje programy kontroli oraz sporządza raporty dotyczące ich wyników, w tym także na potrzeby Rady Ministrów oraz Komisji Europejskiej. Prowadzi bazę danych niezbędnych do podejmowania działań kontrolnych w zakresie jakości paliw ciekłych (wykaz przedsiębiorców, stacji paliw i hurtowni oraz laboratoriów posiadających certyfikaty akredytacyjne na prowadzenie badań paliwa).
Departament opiniuje ponadto kierunki badań prowadzonych przez laboratoria oraz stosowane metody badawcze.
W ramach swoich kompetencji, DIH na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw prowadzi postępowania w sprawach zobowiązania przedsiębiorców do uiszczenia kwoty stanowiącej równowartość kosztów przeprowadzonych badań próbek paliw niespełniających wymagań jakościowych.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2011-03-23 08:20
Zatwierdził: Anna Janiszewska
Data udostępnienia: 2020-06-30 15:28
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Laboratoriów
Dyrektor
Aleksander Soczewko
Zastępca Dyrektora
Ewa Mrówka
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 825
[SCODE]ZGxAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]Podstawowe zadania Departamentu Laboratoriów (DL) obejmują: wykonywanie badań laboratoryjnych próbek produktów na zlecenie Prezesa UOKiK i Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej, ustanowienie i utrzymanie systemów zarządzania w laboratoriach oraz rozwijanie metod badań laboratoryjnych. W skład departamentu wchodzą trzy laboratoria z siedzibą w Bydgoszczy, Lublinie i Łodzi.
Laboratoria wykonują badania zabawek, artykułów dla dzieci, paliw ciekłych, wyrobów włókienniczych oraz innych produktów konsumenckich. Rocznie badanych jest około 2 tysięcy próbek, w których oznacza się około 23 tysiące parametrów.
Laboratoria posiadają akredytację Polskiego Centrum Akredytacji potwierdzającą spełnianie wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025. Coroczne oceny Polskiego Centrum Akredytacji potwierdzają wysokie kompetencje personelu laboratoriów w zakresie wykonywanych badań.
Laboratoria dysponują nowoczesnym wyposażeniem technicznym umożliwiającym właściwą realizację zadań UOKiK adekwatnie do sytuacji na rynku, wymagań prawnych oraz potrzeb konsumentów.
Laboratoria Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Laboratorium w Bydgoszczy
Główne przedmioty badań: benzyna silnikowa, olej napędowy, biopaliwa (olej napędowy z FAME).Naczelnik: Grażyna Górecka
ul. Kasztanowa 57
85-605 Bydgoszcz
tel. 52 322 01 79
[SCODE]bGJnQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Laboratorium w Lublinie
Główne przedmioty badań: zabawki i artykuły dla dzieci, hulajnogi sportowe.Naczelnik: Anna Kozak
ul. Ceramiczna 8A
20-150 Lublin
tel. 81 747 20 21
[SCODE]bGx1QHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Laboratorium w Łodzi
Główne przedmioty badań: wyroby włókiennicze, zabawki i artykuły dla dzieci, biżuteria, wyroby skórzane, wyroby z tworzyw sztucznych, baterie i akumulatory, płyny do spryskiwaczy i ich koncentraty, obuwie, opony, kosmetyki, detergenty i inne wyroby konsumenckie.
Naczelnik: Anna Stokowska
ul. M. Skłodowskiej-Curie 19/27, bud. B
90-570 Łódź
tel. 42 633 31 79, 42 633 85 61
[SCODE]bGxvQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2018-07-24 15:25
Zatwierdził: Kamila Acholonu-Boruc
Data udostępnienia: 2020-07-23 08:47
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Postępowań w sprawach zatorów płatniczych
Dyrektor
Paulina Klonowska
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 260
[SCODE]emF0b3J5QHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Podstawowym zadaniem departamentu jest ograniczanie zatorów płatniczych poprzez przeciwdziałanie nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Głównym narzędziem Departamentu jest prowadzenie w pierwszej instancji postępowań w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych.
Kompetencje departamentu wynikają z przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, które weszły w życie 1 stycznia 2020 r. Działania Prezesa Urzędu dotyczą transakcji handlowych zawartych od 1 stycznia 2020 r. oraz świadczeń pieniężnych wynikających z transakcji handlowych zawartych przed 1 stycznia 2020 r., o ile stały się one wymagalne po tym dniu.Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2020-07-21 12:00
Zatwierdził: Paulina Klonowska
Data udostępnienia: 2020-09-16 11:46
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Departament Wsparcia Postępowań w Sprawach Zatorów Płatniczych
Dyrektor
Anna Skrzypek
tel. 22 55 60 465
[SCODE]ZHd6QHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Zadaniem departamentu jest rozpatrywanie środków odwoławczych od decyzji i postanowień wydanych przez Prezesa Urzędu w sprawach nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych oraz w sprawach kar pieniężnych w tym zakresie. Departament zapewnia zastępstwo procesowe przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz przygotowuje rozwiązania legislacyjne w przedmiocie Ustawy z dnia 8 marca 2013 r.o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, która stanowi źródło jego kompetencji.
-
Departament Rozwoju Analiz
Dyrektor
Paulina Klonowska
Zastępca Dyrektora
Dariusz Gregorczyk
Dane kontaktowe:
tel. 22 55 60 440
[SCODE]emF0b3J5QHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]Podstawowym zadaniem departamentu jest prowadzenie analizy prawdopodobieństwa nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych przez podmioty. DRA współpracuje z Krajową Administracją Skarbową w zakresie informacji przekazywanych Prezesowi Urzędu.
Ponadto, do kompetencji Departamentu Rozwoju Analiz należy wspieranie Departamentu Postępowań w Sprawach Zatorów Płatniczych poprzez zapewnienie obsługi informatycznej i narzędzi analitycznych w zakresie pozyskania, zabezpieczenia i analizy materiałów dowodowych uzyskanych w toku prowadzonych przez ten Departament postępowań.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2020-02-18 08:33
Zatwierdził: Kamila Acholonu-Boruc
Data udostępnienia: 2020-09-16 11:46
Wprowadził: Tomasz Nastulak
-
Inspektor Ochrony Danych
Inspektor Ochrony Danych
Joanna Ossowska
Dane kontaktowe:
[SCODE]aW9kQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]




















Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt dla konsumentów
Porady dla konsumentów:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Fundację Konsumentów.
- Pomoc dla konsumentów
- Rzecznicy konsumentów
-
Kontakt do Urzędu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
e-mail [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
- Publikacje i poradniki
-
Raporty i sprawozdania
- Raporty - Kontrole wzorców umownych
- Raporty - Badania rynku
- Raporty - Wyroby podlegające dyrektywom nowego podejścia
- Raporty, informacje i sprawozdania Inspekcji Handlowej
- Raporty - Jakość paliw
- Raporty z udzielonej pomocy publicznej
- Raporty z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
- Raporty z projektów badawczych z zakresu ochrony konkurencji
- Raporty z badań konsumenckich zrealizowanych na zlecenie UOKiK
- Sprawozdania z działalności Urzędu
- Sprawozdania z funkcjonowania powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
-
Praca
Najnowsze ogłoszenia o pracę w UOKiK:
- Sekretarz w Departamencie Przeciwdziałania Zmowom Przetargowym (73233)
- Starszy Specjalista Do spraw: ochrony konkurencji w Wydziale Telekomunikacji, Mediów i Usług Finansowych, Departament Ochrony Konkurencji (72965)
- Referendarz Do spraw: analiz danych Departament Rozwoju Analiz (72869)
- Specjalista Do spraw: informatyki śledczej, białego wywiadu i baz danych. Departament Rozwoju Analiz (72871)
- Główny Specjalista Do spraw: informatyki śledczej Departament Rozwoju Analiz 0,5 etatu (72872)
- Główny Specjalista Do spraw: informatyki śledczej Departament Rozwoju Analiz (72873)
- Główny specjalista w Departamencie Postępowań w sprawach Zatorów Płatniczych (72805)
- Radca prawny w Departamencie Wsparcia Postępowań w sprawach Zatorów Płatniczych (72764)
- Specjalista w Departamencie Postępowań w sprawach Zatorów Płatniczych (72761)
- Główny specjalista w Departamencie Postępowań w sprawach Zatorów Płatniczych (72752)
- Główny Specjalista Do spraw: analiz w Wydziale Analiz i Naborów, Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji (72662)
- Główny Specjalista Do spraw: monitorowania jakości paliw Departament Inspekcji Handlowej (72678)
- Główny Specjalista Do spraw: przeciwdziałania praktykom nieuczciwie wykorzystującym przewagę kontraktową Departament Przewagi Kontraktowej (72696)
- Główny Specjalista Do spraw: przeciwdziałania praktykom nieuczciwie wykorzystującym przewagę kontraktową. Departament Przewagi Kontraktowej (72672)
- Radca Prawny Do spraw: przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej Departament Prawny, Samodzielne wieloosobowe stanowisko radcy prawnego/ 72495
- Uwaga! Dodatkowe informacje dla kandydatów
-
Bazy, rejestry i systemy
- Baza Decyzji Prezesa UOKiK
- Baza wyroków dotyczących Decyzji Prezesa UOKiK
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Rejestr wyrobów niebezpiecznych
- Rejestr produktów nie spełniających szczegółowych wymagań bezpieczeństwa
- Rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
- System Rapex
- SHRIMP - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy
- SUDOP - System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
-
Przetargi
Najnowsze ogłoszenia o przetargach w UOKiK:
- (30.12.2020) Wykonanie dokumentacji projektowej i na jej podstawie zrealizowanie przebudowy schodów wewnętrznych z parteru na I piętro w budynku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie przy pl. Powstańców Warszawy 1 oraz robót wykucia otwo
- (10.12.2020) Prenumerata prasy krajowej i zagranicznej w wersji elektronicznej dla UOKiK na 2021 rok - 2 części zamówienia
- (26.11.2020) Dostawa oprogramowania do informatyki śledczej oraz zakup usługi wsparcia serwisowego do posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania do informatyki śledczej
- (25.11.2020) Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek na potrzeby Centrali Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Paliwa
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (360,09 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (165,28 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (209,56 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (162,79 KB, pdf, 2020.12.31)