Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Porady konsumenckie > Koronawirus - pytania i odpowiedzi > Ochrona konsumentów

Ochrona konsumentów

tematy: działalność rzeczników konsumentów, infolinia konsumencka, Europejskie Centrum Konsumenckie

    Drukuj pytanie
  1. Rozwiń odpowiedź Co jeśli rzecznik konsumentów nie odbiera telefonów? Do kogo mam się zgłosić po pomoc?

    W sytuacji zagrożenia epidemiologicznego duża część pracowników pracuje zdalnie. Aby zmniejszyć ryzyko zakażenia, nie należy odwiedzać biura rzecznika osobiście, lecz skontaktować się z nim telefonicznie lub emailowo. A jeśli sprawa nie jest pilna ze względu na bieg terminów, najlepiej poczekać kilka tygodni aż zagrożenie minie.

    Przypominamy też, że w sprawach indywidualnych cały czas bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać:  

    • pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Fundację Konsumentów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00, opłata wg taryfy operatora

  2. Drukuj pytanie
  3. Rozwiń odpowiedź Czy infolinia konsumencka działa normalnie?

    Tak. Pod numerami 801 440 220 oraz 22 290 89 16 konsultanci Infolinii Konsumenckiej jak zawsze służą konsumentom pomocą w prostych sprawach, które nie wymagają analizy dokumentów. Notujemy jednak zwiększone zainteresowanie usługą, więc czas oczekiwania może być dłuższy niż zazwyczaj. Prosimy o cierpliwość. Infolinia działa od pn. do pt. w godz. 8.00-18.00. Koszt połączenia z infolinią jest zgodny z taryfą operatora.

  4. Drukuj pytanie
  5. Rozwiń odpowiedź Do kogo konsumenci mogą się zwrócić w przypadku problemu z przedsiębiorcą z UE?

    W problemach z przedsiębiorcami zarejestrowanymi w innych krajach członkowskich UE, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK). Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje zapytania i skargi na np. hotele, linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, sklepy internetowe, czy portale usługowe.

    Z Europejskim Centrum Konsumenckim można skontaktować się:

    Dowiedz się więcej na stronie www.konsument.gov.pl.

  6. Drukuj pytanie
  7. Rozwiń odpowiedź Czy UOKiK udziela porad prawnych i interweniuje w indywidualnych sprawach konsumenckich?

    UOKiK działa w interesie publicznym i reaguje w przypadku naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Nie mamy uprawnień, by interweniować w indywidualnych przypadkach. Takie uprawnienie przysługuje natomiast powiatowym i miejskim rzecznikom konsumentów – warto zgłosić się do nich po poradę.

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE