Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

RSS

Aktualności

23.01.2017
Decyzja UOKiK - niedozwolone porozumienie
Decyzja UOKiK - niedozwolone porozumienie

Spółki SCA Hygiene oraz SCA Hygiene Products uczestniczyły w porozumieniu ograniczającym konkurencję zawartym z dystrybutorami. Łączne kary dla stron postępowania wyniosły ponad 3,2 mln zł. ...>

20.01.2017
Sprzedaż mięsa - kontrola Inspekcji Handlowej
Sprzedaż mięsa - kontrola Inspekcji Handlowej

Jaka jest jakość sprzedawanych produktów mięsnych? Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości w ponad 50 proc. skontrolowanych placówek. ...>

Zapisz się do newslettera Biuro prasowe Więcej aktualności
25.10.16
Bezpieczne zabawki - warsztat dla przedsiębiorców
Bezpieczne zabawki - warsztat dla przedsiębiorców

Przedstawiciele producentów, importerów i dystrybutorów zabawek uczestniczyli w warsztatach UOKiK na temat bezpieczeństwa produktów ...>

20.10.16
Debata "E-commerce na miarę Europy - sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy"
Debata "E-commerce na miarę Europy - sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy"

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na debatę poświęconą przeszkodom, z jakimi boryka się ...>

Więcej stanowisk
23.05.16
UOKiK podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego
UOKiK podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego

O poziomie wiedzy konsumentów i przedsiębiorców na temat handlu on-line, samoregulacji rynku oraz inicjatyw legislacyjnych podejmowanych przez KE w tym obszarze dyskutowali uczestnicy panelu 15 lat e-commerce w Polsce podczas tegorocznego EKG w Katowicach. UOKIK brał udział w tym wydarzeniu po raz kolejny ...>

05.11.15
Znaczenie struktur compliance przedsiębiorstwach
Znaczenie struktur compliance przedsiębiorstwach

Z Adamem Jasserem, Prezesem UOKiK rozmawia Bartosz Jagura z Viadrina Compliance Center ...>

Więcej wystąpień
04.03.16
Hotele mogą więcej
Hotele mogą więcej

Artykuł Pauliny Wosik z Departamentu Ochrony Konkurencji przygotowany dla dziennika Rzeczpospolita. Artykuł ukazał się 4 marca 2016 roku ...>

24.09.15
Publikacja "Dimensions of Competition Law and Policy - A Collection of Essays"
Publikacja "Dimensions of Competition Law and Policy - A Collection of Essays"

Przedstawiamy anglojęzyczną publikację dotyczącą zagadnień ochrony konkurencji "Dimensions of Competition Law and Policy – A Collection of Essays", która powstała w ramach realizowanego przez UOKiK w 2014 r. programu Polskiej Pomocy pt. „Wsparcie dla nowo powstającego organu antymonopolowego w Gruzji” ...>

Więcej artykułów

Zmowy na rynku pasz - postępowania UOKiK

Zmowy na rynku pasz - postępowania UOKiK UOKiK wszczął dwa postępowania, w których sprawdzi czy doszło do zmowy sprzedawców pasz przemysłowych dla bydła. Spółka Polmass mogła podzielić rynek ze swoimi konkurentami:  Ekoplon i Agro-Netzwerk Polska ...>

 
Zmowa cenowa - Fordex i Intersport

Zmowa cenowa - Fordex i Intersport Dystrybutor hurtowy sprzętu narciarskiego – spółka Fordex – zawarła zmowę cenową z siecią sklepów Intersport. Kara dla pierwszego z przedsiębiorców wyniosła ponad 72 tys. zł. Drugi - dzięki programowi łagodzenia kar - uniknął sankcji pieniężnej ...>

 
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
10 stycznia 2017 r. wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta będzie musiał poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo. Prowadzisz firmę - przeczytaj porady UOKiK, który ułatwią ci spełnienie nowych obowiązków. Opracowanie UOKiK odpowiada na wątpliwości przedstawicieli biznesu dotyczące stosowania nowych przepisów. Pobierz je ze strony UOKiK. Sprawdź też pytania i odpowiedzi.  ...>

 
Jak skutecznie zwalczać kartele - warsztaty w UOKiK

Jak skutecznie zwalczać kartele - warsztaty w UOKiK Kiedy wymiana informacji może być uznana za niedozwolone porozumienie? Czy program łagodzenia kar leniency działa efektywnie? Czy skuteczne jest pozyskiwanie informacji od sygnalistów? To niektóre tematy, o których rozmawiali uczestnicy międzynarodowych warsztatów organizowanych przez UOKiK ...>

 
Kontrola koncentracji - podsumowanie I połowy 2016

Kontrola koncentracji - podsumowanie I połowy 2016
96 zgód na transakcje pomiędzy przedsiębiorcami wydał UOKiK w pierwszej połowie 2016 r. Decyzje najczęściej dotyczyły rynku motoryzacyjnego i energetycznego ...>

 
Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny

Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny
Kiedy cena za wodę niskiej jakości powinna być obniżona? Czy mieszkańcy powinni płacić za przyłączenie do sieci wod-kan? Kiedy możliwe jest odcięcie dostaw i rozwiązanie umowy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przynosi poradnik przygotowany przez UOKiK ...>

 

 

Zobacz też publikacje UOKiK poświęcone ochronie konkurencji

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich od 10 stycznia 2017 roku
Poradnik wodociągowo-kanalizacyjny. Przegląd zagadnień w świetle decyzji UOKiK, Warszawa 2016
Świadczenie usług cmentarnych i pogrzebowych - obowiązki zarządcy cmentarza w świetle ustawy o o.k.i k., Warszawa 2014
 

 

Pomoc dla konsumentów

Pomoc dla konsumentów
Jesteś konsumentem? Masz problem z nieuczciwym przedsiębiorcą? 801 440 220 – to numer infolinii konsumenckiej, gdzie uzyskasz pierwszą pomoc w przypadku sporu. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów. W przypadkach wymagających analizy dokumentów można korzystać z bezpłatnych porad prawnych prowadzonych drogą elektroniczną pod adresem [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]. Konsumenci mogą również udać się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie uzyskają poradę osobistą, telefoniczną i mailową w sprawach prostych oraz złożonych. Poznaj sposoby rozwiązywania spraw w przypadku indywidualnych naruszeń praw konsumenta, w tym związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych, bankowych lub transportu...>

 
Ubezpieczyciele obniżają opłaty likwidacyjne

Ubezpieczyciele obniżają opłaty likwidacyjne
Prezes UOKiK podpisał porozumienia z 17 towarzystwami ubezpieczeniowymi w sprawie ubezpieczeń z elementem inwestycyjnym. Obniżą one opłaty likwidacyjne tym klientom, których nie objęły wcześniejsze decyzje UOKiK. Porozumienia dotyczą też seniorów, a ich warunki wchodzą w życie 1 stycznia 2017 roku...>

 
Istotny pogląd w sprawie "frankowiczów"

Istotny pogląd w sprawie "frankowiczów"
Prezes UOKiK wydał istotny pogląd w sprawie. Dotyczy on sporu konsumentów posiadających kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich z mBankiem ...>

 
Wcześniejsza spłata kredytu: stanowisko UOKiK i Rzecznika Finansowego

Wcześniejsza spłata kredytu: stanowisko UOKiK i Rzecznika Finansowego
Czy w przypadku wcześniejszej spłaty wszystkie koszty kredytu konsumenckiego ulegają proporcjonalnemu obniżeniu? Aby rozwiać wątpliwości konsumentów i innych uczestników rynku finansowego, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznik Finansowy przedstawiają wspólne stanowisko ...>

 

 

Zobacz też publikacje UOKiK poświęcone ochronie konsumentów

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich od 10 stycznia 2017 roku
Klauzule abuzywne, ulotka, Warszawa 2016
Vademecum konsumenta, Warszawa 2015
 

 

Sporządzanie sprawozdań z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP

Sporządzanie sprawozdań z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP
Aplikacja SHRIMP – System Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej – umożliwia przekazywanie bezpośrednio do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz informacji o jej nieudzieleniu bezpośrednio, w trybie on-line. Do tej pory z aplikacji korzystały gminy, powiaty, samorząd województwa, dyrektorzy i naczelnicy urzędów skarbowych, a także minister właściwy ds. transportu (oraz jednostki mu podległe lub przez niego nadzorowane).

 
Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny

Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny
Kiedy cena za wodę niskiej jakości powinna być obniżona? Czy mieszkańcy powinni płacić za przyłączenie do sieci wod-kan? Kiedy możliwe jest odcięcie dostaw i rozwiązanie umowy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań – można znaleźć w poradniku. ...>

 
Usługi pogrzebowe - poradnik UOKiK

Usługi pogrzebowe - poradnik UOKiK Ponad 100 decyzji dotyczących m.in. gmin i parafii w ciągu ostatnich lat, pięć trwających obecnie postępowań – UOKiK stale monitoruje, czy na rynku usług pogrzebowych panuje konkurencja. Urząd przygotował specjalny poradnik, w którym wskazuje jak uniknąć naruszenia przepisów. Działania UOKiK dotyczą usług pogrzebowych, czyli takich czynności jak np. kopanie grobów, transport i pochówek, wykonywanie pomników, itp. Otwarty dla konkurencji nie jest natomiast rynek usług cmentarnych, związanych z utrzymaniem i zarządzaniem cmentarzem. ...>

 

 

Zobacz też publikacje UOKiK poświęcone ochronie konkurencji

Poradnik wodociągowo-kanalizacyjny. Przegląd zagadnień w świetle decyzji UOKiK, Warszawa 2016
Świadczenie usług cmentarnych i pogrzebowych - obowiązki zarządcy cmentarza w świetle ustawy o o.k.i k., Warszawa 2014
Ocena siły rynkowej przedsiębiorstw w postępowaniach antymonopolowych
 

 

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE