Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
II faza postępowań: Kaufland - Tesco
< poprzedni | następny > 30.10.2019
- UOKiK skierował do drugiego etapu trzy postępowania w sprawie przejęcia sklepów Tesco przez Kaufland Polska Markety.
- Sprawa dotyczy lokalizacji w Lublinie, Wrocławiu i Warszawie.
- W tych sprawach konieczne jest przeprowadzenie badania rynku.
Postępowania dotyczą przejęcia przez Kaufland Polska Markety części mienia spółek Snowfinch, Zodiac oraz Tesco. W wyniku koncentracji Kaufland ma nabyć prawa do trzech powierzchni handlowych aktualnie użytkowanych przez Tesco Polska. Są to sklepy w Lublinie przy ul. Orkana 4 , Wrocławiu przy ul. Długiej 37/47 i Warszawie przy ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 41.
Kaufland należy do międzynarodowej Grupy Schwarz, która zajmuje się handlem detalicznym artykułami spożywczymi i przemysłowymi. W Polsce posiada własne sieci Kaufland i Lidl.
Tesco Polska jest częścią brytyjskiej Grupy Tesco prowadzącej działalność w zakresie sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku.
Snowfinch należy do Grupy 4fi, która inwestuje w nieruchomości, akcje i obligacje oraz venture capital.
Zodiac należy do Grupy Origami, która skupia się na nabywaniu aktywów prywatnych obciążonych długiem lub procesami sądowymi.
Koncentracja wywiera wpływ na lokalny rynek HSD (hipermarkety, supermarkety i dyskonty). Według zgłaszającego szacunkowe, łączne udziały uczestników transakcji na poszczególnych rynkach są wysokie i wynoszą od ok. 20 proc. do ponad 30 proc. W ocenie prezesa UOKiK aby zweryfikować te informacje konieczne jest przeprowadzenie badania rynku. Ponadto nie istnieją wiarygodne publicznie dostępne dane dotyczące poszczególnych rynków, na których działają uczestnicy koncentracji - wielkość rynków, udział uczestników koncentracji i ich konkurentów. Bez tych danych UOKiK nie może ocenić tej transakcji.
Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia. Na tym etapie spółka może również wycofać wniosek. Zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umorzy prowadzone postępowanie, a zgłoszona koncentracja nie dojdzie do skutku.
Informacje dodatkowe
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej.
Na stronie internetowej UOKiK zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach koncentracji przedsiębiorców w przygotowanym specjalnie opracowaniu.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, Tesco Polska, Kaufland Polska Markety, Snowfinch, Zodiac
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (93,16 KB, docx, 2019.10.30)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie