Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Biedronka wykonuje decyzję Prezesa UOKiK - bony dla konsumentów
< poprzedni | następny > 30.09.2021
- W wyniku decyzji Prezesa UOKiK właściciel sklepów Biedronka został zobowiązany do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów.
- Do otrzymania są bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł. Może je zdobyć 500 tys. osób.
- Szkolenie dla konsumentów ruszyło 20 września.
W wydanej na początku 2021 r. decyzji Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem –nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę.
Konkurs rusza dziś – 20 września i będzie dostępny on-line na stronie https://szkolenie.biedronka.pl/. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Szkolenie odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Pierwsze 125 tyś osób, które w danej turze wykona przejdzie szkolenie i wykona test, otrzyma bony. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.
Szczegóły zobowiązania opisane są w decyzji zamieszczonej na stronie Urzędu. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie https://www.biedronka.pl/pl/regulaminy
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Pomoc dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Tagi: ochrona konsumentów, biedronka, decyzja, bony, konkurs
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (15,52 KB, docx, 2021.09.30)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie