Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

RSS

Aktualności

29.07.2016
II faza postępowania na rynku farmaceutycznym
II faza postępowania na rynku farmaceutycznym

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Neuca kontroli nad spółką Intra ...>

27.07.2016
Getin Noble Bank - rozpatrywanie reklamacji
Getin Noble Bank - rozpatrywanie reklamacji

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie – to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki ...>

Zapisz się do newslettera Biuro prasowe Więcej aktualności
19.07.16
Wakacyjne latanie
Wakacyjne latanie

Opóźniony lot, zaginiony bagaż. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz  Europejskie Centrum Konsumenckie przypominają, jak wybrnąć z trudnych sytuacji, w które wpędził nas przewoźnik lotniczy ...>

23.06.16
Porozumienie Prezesa UOKiK i KNF w sprawie "tajemniczego klienta"
Porozumienie Prezesa UOKiK i KNF w sprawie "tajemniczego klienta"

Prezes UOKiK Marek Niechciał i Przewodniczący KNF Andrzej Jakubiak podpisali aneks do porozumienia rozszerzający współpracę między obiema instytucjami ...>

Więcej stanowisk
23.05.16
UOKiK podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego
UOKiK podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego

O poziomie wiedzy konsumentów i przedsiębiorców na temat handlu on-line, samoregulacji rynku oraz inicjatyw legislacyjnych podejmowanych przez KE w tym obszarze dyskutowali uczestnicy panelu 15 lat e-commerce w Polsce podczas tegorocznego EKG w Katowicach. UOKIK brał udział w tym wydarzeniu po raz kolejny ...>

05.11.15
Znaczenie struktur compliance przedsiębiorstwach
Znaczenie struktur compliance przedsiębiorstwach

Z Adamem Jasserem, Prezesem UOKiK rozmawia Bartosz Jagura z Viadrina Compliance Center ...>

Więcej wystąpień
04.03.16
Hotele mogą więcej
Hotele mogą więcej

Artykuł Pauliny Wosik z Departamentu Ochrony Konkurencji przygotowany dla dziennika Rzeczpospolita. Artykuł ukazał się 4 marca 2016 roku ...>

24.09.15
Publikacja "Dimensions of Competition Law and Policy - A Collection of Essays"
Publikacja "Dimensions of Competition Law and Policy - A Collection of Essays"

Przedstawiamy anglojęzyczną publikację dotyczącą zagadnień ochrony konkurencji "Dimensions of Competition Law and Policy – A Collection of Essays", która powstała w ramach realizowanego przez UOKiK w 2014 r. programu Polskiej Pomocy pt. „Wsparcie dla nowo powstającego organu antymonopolowego w Gruzji” ...>

Więcej artykułów

Pomoc dla konsumentów

Pomoc dla konsumentów
Jesteś konsumentem? Masz problem z nieuczciwym przedsiębiorcą? 801 440 220 – to numer infolinii konsumenckiej, gdzie uzyskasz pierwszą pomoc w przypadku sporu. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów. W przypadkach wymagających analizy dokumentów można korzystać z bezpłatnych porad prawnych prowadzonych drogą elektroniczną pod adresem [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]. Konsumenci mogą również udać się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie uzyskają poradę osobistą, telefoniczną i mailową w sprawach prostych oraz złożonych. Poznaj sposoby rozwiązywania spraw w przypadku indywidualnych naruszeń praw konsumenta, w tym związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych, bankowych lub transportu...>

 
Przed wakacjami, co warto wiedzieć?

Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w siódmej edycji akcji Przed wakacjami, co warto wiedzieć? ...>

 
Domy opieki - wyniki badania wzorców umownych

Domy opieki - wyniki badania wzorców umownych
UOKiK sprawdził wzorce umów stosowane w prywatnych domach opieki. Kontrola prowadzona była w całym kraju i objęła niemal 40 proc. spośród wszystkich placówek tego typu. Blisko 90 proc. przedsiębiorców stosowało niedozwolone postanowienia ...>

 
Wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - pytania i odpowiedzi

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - pytania i odpowiedzi
17 kwietnia weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Oznacza to lepszą ochronę konsumentów, szczególnie na rynku usług finansowych. Pytania i odpowiedzi dotyczące zmian w przepisach można znaleźć na stronie internetowej UOKiK. ...>

 
Wcześniejsza spłata kredytu: stanowisko UOKiK i Rzecznika Finansowego

Wcześniejsza spłata kredytu: stanowisko UOKiK i Rzecznika Finansowego
Czy w przypadku wcześniejszej spłaty wszystkie koszty kredytu konsumenckiego ulegają proporcjonalnemu obniżeniu? Aby rozwiać wątpliwości konsumentów i innych uczestników rynku finansowego, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznik Finansowy przedstawiają wspólne stanowisko ...>

 

 

 
Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie