Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze
UOKiK podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego
< poprzedni | następny > 23.05.2016
O poziomie wiedzy konsumentów i przedsiębiorców na temat handlu on-line, samoregulacji rynku oraz inicjatyw legislacyjnych podejmowanych przez KE w tym obszarze dyskutowali uczestnicy panelu 15 lat e-commerce w Polsce podczas tegorocznego EKG w Katowicach. UOKIK brał udział w tym wydarzeniu po raz kolejny
Na spotkaniu, które odbyło się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach omawiano takie zagadnienia, jak: jednolity rynek cyfrowy, ochrona danych osobowych, specyfika polskiego konsumenta i obecne zmiany w prawie. Wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Dorota Karczewska mówiła m.in., o tym że warunkiem zapewnienia wysokiego poziomu ochrony konsumentów są nie tylko odpowiednie przepisy prawa, ale także właściwa postawa przedsiębiorców. – Mamy regulacje prawne zharmonizowane na poziomie europejskim dotyczące handlu elektronicznego i zawierania umów na odległość. Niezbędne jest jednak współdziałanie ze strony przedsiębiorców. Zmiany technologiczne generują nowe zjawiska, które zawsze regulowane są nieco później. Dlatego szczególnie w branży e-commerce wiele zależy od uczciwego zachowania przedsiębiorców – przekonywała wiceprezes Urzędu.
Europejski Kongres Gospodarczy, którego VIII edycja odbyła się w dniach 18-20 maja 2016 r. w Katowicach, to cykl debat poświęconych nowym kierunkom myślenia o przyszłości gospodarczej Europy. W wydarzeniu bierze udział kilka tysięcy gości z krajów europejskich, a także z Azji i Afryki. Na EKG obecny był także UOKiK.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: wystąpienie, wydarzenie, debata, debata konsumencka, konferencja, e-commerce, Europejski Kongres Gospodarczy
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (132 KB, doc, 2016.06.14)
Galeria zdjęć
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie