Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Komentarze, wyjaśnienia i stanowiska

Wakacyjne latanie

< poprzedni | następny > 19.07.2016

Wakacyjne latanie

Opóźniony lot, zaginiony bagaż. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz  Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) przypominają, jak wybrnąć z trudnych sytuacji, w które wpędził nas przewoźnik lotniczy

W tym roku najczęściej wybierane europejskie kierunki to Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy i Chorwacja*. Do ECK z roku na rok wpływa coraz więcej skarg o charakterze transgranicznym, dotyczących łamania praw pasażerów przez linie lotnicze. W 2015 r. aż 56% spraw, którymi zajmowało się polskie centrum związane było z podróżą samolotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów). Okres wakacyjny jest ich kumulacją. Chcesz wiedzieć więcej o swoich prawach? Odwiedź stronę ECK, w szczególności:

Aplikacja mobilna w podróży

Dodatkowo konsumenci mogą pobrać bezpłatną aplikację ECC-Net Travel, która podpowie, jak postępować w sytuacji opóźnienia, odwołania lotu, czy problemów z bagażem. Aplikacja działa w trybie off-line (nie potrzebny jest dostęp do Internetu).

 

*Raport PZOT, 21.06.2015 r.

Tagi: konsumenci, wakacje, ochrona konsumentów, turystyka, urlop, akcja, Europejskie Centrum Konsumenckie, ECK, opinia, stanowisko,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie
Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd. Przedstawiciele spółki twierdzą, że reprezentują dotychczasowego operatora. ...>

Jakość paliw w 2016 roku
Jakość paliw w 2016 roku

W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa zakwestionowała 2,36 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. ...>

Rusza program dla sygnalistów
Rusza program dla sygnalistów

Wiesz o zmowie przedsiębiorców? Możesz anonimowo zawiadomić UOKiK. Ruszył pilotażowy program pozyskiwania informacji od tzw. sygnalistów. ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja
Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą spółki Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka PRO). Przedstawiciele spółki podszywali się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu. ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki
Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przed świętami wspólnie zwracają uwagę na ryzyko związane z korzystaniem z usług firm pożyczkowych pobierających opłaty za rozpatrzenie wniosku o pożyczkę przed decyzją o jej ewentualnym przyznaniu ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE