Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Komentarze, wyjaśnienia i stanowiska

Spotkanie branży budowlanej

< poprzedni | następny > 08.09.2016

Spotkanie branży budowlanej

Konieczność częstych kontroli jakości produktów i podnoszenia świadomości konsumentów. To niektóre wnioski z  rozmów na temat branży producentów styropianu, które miały miejsce w siedzibie UOKiK

Spotkanie odbyło się 7 września 20016 r. Wzięli w nim udział: Prezes UOKiK Marek Niechciał, Wiceprezes Urzędu Dorota Karczewska, Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego Jacek Szer,  przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, a także stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców.

Wśród tematów rozmowy znalazły się możliwości i dotychczasowe próby samoregulacji branży. Dyskutowano także na temat działań, jakie należy podjąć żeby konsument otrzymywał produkt dobrej jakości. Jak powiedział Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego styropian jest jednym z produktów, w którym nadzór budowlany najczęściej stwierdza nieprawidłowości. Uczestnicy spotkania podkreślali, że w walce z nieuczciwymi producentami potrzebne jest zwiększenie świadomości konsumentów. Konieczna jest również interwencja organów państwowych – Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przede wszystkim kontrola czy parametry deklarowane przez producentów są zgodne z prawdą.

- Widzimy potrzebę dużej aktywności GUNB w tym temacie. W ramach sieci na rzecz ochrony interesów konsumentów UOKiK będzie podejmował działania z nadzorem budowlanym w celu eliminowania niezgodnych z prawem praktyk na rynku budowlanym.  Muszą one być skuteczne i przybrać większy rozmiar, tak by nieustannie podnosić świadomość konsumencką – powiedziała na zakończenie spotkania Wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska.

UOKiK zapowiedział również dalsze, tym razem bilateralne spotkania ze stowarzyszeniami przedsiębiorców, by poprawić jakość produktów budowlanych. 

Współpraca pomiędzy UOKiK i GUNB:

W 2004 i 2012 r. podpisane zostały porozumienia o współpracy pomiędzy instytucjami. Zgodnie z nim na wniosek jednej ze stron, organy spotykają się w celu omówienia kwestii wpływających na usprawnienie funkcjonowania systemu nadzoru rynku wyrobów budowlanych oraz ustalenia priorytetów współdziałania na następne lata.

W praktyce Urząd m.in. przekazuje nadzorowi budowlanemu informacje o wyrobach budowlanych potencjalnie niespełniających wymagań, które otrzymuje od konsumentów, przedsiębiorców lub ich stowarzyszeń. Może również zlecić GUNB kontrole. Innym przykładem współpracy jest przekazywanie przez wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego do Urzędu decyzji  o wycofaniu niezgodnych wyrobów budowlanych z obrotu, stanowiących podstawę wpisu do  Rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi, szczegółowymi lub innymi wymaganiami

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 21 11, 55 60 183
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: Ochrona konsumentów, opinia, stanowisko, Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, GUNB,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zgłoś pracę magisterską do konkursu UOKiK
Zgłoś pracę magisterską do konkursu UOKiK

Jeszcze do 31 października 2017 r. można nadsyłać zgłoszenia do udziału w konkursie na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne, wyróżnienia oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu ...>

One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie
One Life Network - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: OneLife Network może być piramidą finansową. Korzyści uzależnione są od wprowadzenia innych konsumentów do systemu. OneLife Network to spółka z Belize oferująca projekty OneLife, OneAcademy i kryptowalutę OneCoin. ...>

Nasza S.A. - ostrzeżenie konsumenckie
Nasza S.A. - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Nasza S.A., firma telekomunikacyjna, dzwoni i podszywa się pod twojego operatora. Uważaj: podpisując dokumenty, zmienisz usługodawcę. Zanim to zrobisz, zadzwoń do swojego operatora i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie nową ofertę. ...>

polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK
polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK

Ruszyła strona internetowa informująca o pozasądowym dochodzeniu roszczeń. Wejdź na www.polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się, jak rozwiązać spór ze sprzedawcą. Droga pozasądowa jest szybsza, tańsza i prostsza niż sądowa. ...>

Przewaga kontraktowa w pytaniach i odpowiedziach
Przewaga kontraktowa w pytaniach i odpowiedziach

12 lipca wejdzie w życie ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. ...>

Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK
Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki
Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przed świętami wspólnie zwracają uwagę na ryzyko związane z korzystaniem z usług firm pożyczkowych pobierających opłaty za rozpatrzenie wniosku o pożyczkę przed decyzją o jej ewentualnym przyznaniu ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE