Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Komentarze, wyjaśnienia i stanowiska

Artykuł w Pulsie Biznesu - sprostowanie nieprawdziwych informacji

< poprzedni | następny > 12.10.2016

Artykuł w Pulsie Biznesu - sprostowanie nieprawdziwych informacji

W artykule Jarosława Królaka UOKiK z kretesem przegrał z kablówkami, który ukazał się w Pulsie Biznesu (10.10.2016) pojawił się błąd. Chodzi o powody, dla których sądy uchyliły decyzję Urzędu w sprawie zmowy cenowej na transmisje meczów oraz nałożone kary finansowe. Z artykułu wynika, że sądy stwierdziły, że zakwestionowane przez UOKiK działania nie były zmową cenową, a e-maile przedsiębiorców nie świadczyły o istnieniu kartelu. Mówi o tym przede wszystkim ostatnie zdanie artykułu, Sądy uznały, że żadnego kartelu cenowego nie było, a przedstawione e-maile wskazują tylko na biznesowe rozmowy między przedsiębiorcami. Są to informacje nieprawdziwe.

Powodem uchylenia decyzji były tylko i wyłącznie względy formalne, a nie merytoryczne. Zdecydowała o tym zmiana zakresu postępowania antymonopolowego w trakcie jego trwania. Sądy stwierdziły, że brak jest przepisów prawnych zezwalających na to Prezesowi UOKiK. Był to jedyny powód.

Wbrew informacjom podanym w artykule ani SOKiK w pisemnym uzasadnieniu, ani Sąd Apelacyjny w ustnym nie zakwestionowały stwierdzonej przez UOKiK praktyki polegającej na zawarciu nielegalnego porozumienia. Ponadto żaden z sądów nie orzekł, aby e-maile nie mogły świadczyć o zmowie i były jedynie „biznesowymi rozmowami między przedsiębiorcami”.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 21 11, 55 60 183
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: sprostowanie, stanowisko, opinia,

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja
Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą spółki Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka PRO). Przedstawiciele spółki podszywali się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu. ...>

Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie
Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie

Nadużycie pozycji dominującej na rynku reklamy online i wyszukiwarek internetowych - to tematyka najlepszej pracy magisterskiej o ochronie konkurencji ...>

EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie
EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Europejska Grupa Finansowa Council, prowadząca pośrednictwo, proponuje konsumentom kredyty, których warunki nie odpowiadają ich potrzebom i możliwościom spłaty ...>

Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK
Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK

Operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd. Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło prawie 450  zgłoszeń od klientów.  ...>

European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie
European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie

Prezes UOKiK ostrzega: firma pożyczkowa European Financial Corp. nie oddaje klientom pobranych opłat administracyjnych, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy. ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie
Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: jak wynika z wpływających do Urzędu skarg konsumentów, oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE