Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze
Stanowisko UOKiK dotyczące relacji między art. 7a ustawy o prawach konsumenta a art. 561(5) Kodeksu cywilnego
< poprzedni | następny > 15.05.2017
Zawarty w ustawie o prawach konsumenta przepis zobowiązujący przedsiębiorców do udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania ma charakter "lex generali", czyli jest przepisem ogólnym. Jego celem jest uzupełnienie luki wobec tych obszarów/branż, które nie mają określonego w regulacjach sektorowych lub innych obowiązku odpowiedzi przedsiębiorcy na reklamację konsumenta i skutków prawnych braku takiej odpowiedzi. Dlatego też artykuł ten nie stoi w sprzeczności z postanowieniami Kodeksu cywilnego, dotyczącego 14-dniowego terminu realizacji żądania konsumenta w ramach rękojmi. Należy go bowiem traktować jako przepis szczególny wobec regulacji ustawy o prawach konsumenta.
Tagi: opinia, stanowisko, ustawa o prawach konsumenta, kodeks cywilny, rękojmia, reklamacja,
Pliki do pobrania
- Stanowisko UOKiK dotyczące relacji między art. 7a ustawy o prawach konsumenta a art. 561(5) Kodeksu cywilnego (284,66 KB, pdf, 2017.05.18)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie