Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Komentarze, zaproszenia

Masz obligacje GetBack? Informacje UOKiK

< poprzedni | następny > 02.08.2018

Masz obligacje GetBack? Informacje UOKiK
  • UOKiK sprawdza jak banki, domy maklerskie i sama spółka oferowały obligacje Get Back.
  • W toku są 3 postępowania wyjaśniające.
  • Pobierz  formularz ze strony www.finanse.uokik.gov.pl i opisz, jak Tobie sprzedawano obligacje Get Back.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK 
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów analizuje skargi osób, które mogły zostać wprowadzone w błąd przy zakupie obligacji korporacyjnych GetBack lub którym oferowano produkty nieodpowiadające ich potrzebom. Wynika z nich, że nie byli to typowi inwestorzy, lecz zwykli konsumenci, którzy odłożyli na lokacie oszczędności, pieniądze ze spadku czy sprzedaży mieszkania, a następnie zostali namówieni na zakup obligacji korporacyjnych, mimo że nie byli zainteresowani tak ryzykowanymi instrumentami finansowymi. Obligacje oferowały banki, domy maklerskie, pośrednicy i sam GetBack. Z przekazywanych informacji wynika, że również przy sprzedaży mogło dochodzić do licznych nieprawidłowości. Konsumenci mogli być wprowadzani w błąd poprzez informacje, że są to produkty bezpieczne jak lokata bankowa i zapewnią gwarantowane zyski. Skorzystaj z  formularza i powiadom UOKiK o tym, jak w Twoim przypadku wyglądała sprzedaż obligacji GetBack. Pobierz go ze strony www.finanse.uokik.gov.pl. Czekamy na Twój sygnał.

Działania UOKiK

Pierwsze skargi zaczęły napływać do UOKiK w maju 2018 r. Jednak już wcześniej pod koniec kwietnia, po doniesieniach medialnych, urząd wszczął postępowanie wyjaśniające, aby ustalić zasady oferowania i sprzedaży obligacji korporacyjnych GetBack. - Sprawdzamy w postępowaniach wyjaśniających w jaki sposób sama spółka, banki i domy maklerskie oferowały konsumentom obligacje korporacyjne GetBack. Klienci, którzy skarżą się do UOKiK, twierdzą, że ten produkt był im przedstawiany jako bezpieczna lokata. O podejmowanych przez nas działaniach poinformowaliśmy Centralne Biuro Antykorupcyjne – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W maju pracownicy UOKiK przeprowadzili kontrolę w biurach GetBack w Warszawie i we Wrocławiu. W toku są 3 postępowania wyjaśniające dotyczące: Idea Banku i Polskiego Domu Maklerskiego, Mercurius Financial Advisors oraz Get Back.

Wypowiedź Macieja Czaplińskiego z UOKiK o formularzu kontaktowym 
Wypowiedź Macieja Czaplińskiego z UOKiK o formularzu kontaktowym


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Złóż reklamację

Jeżeli kupiłeś obligacje korporacyjne Get Back za pośrednictwem banku lub domu maklerskiego i uważasz, że mogłeś zostać wprowadzony w błąd, złóż reklamację.  Wzór reklamacji pobierz ze strony www.finanse.uokik.gov.pl. Zostawiliśmy w formularzach pola, które musisz samodzielnie wypełnić na podstawie zawartych tam wskazówek. Opisz, jak w Twoim przypadku wyglądał proces sprzedaży obligacji. Ważne jest, kto i w jakich okolicznościach zaproponował Tobie te obligacje, przytocz fragmenty rozmów, e-maili, smsów, dołącz wydruki lub zdjęcia. Podaj dane doradców lub pracowników banku, którzy się z tobą kontaktowali. Napisz, jak przedstawiali ofertę, czy np. była mowa o gwarancji zysku, bezpieczeństwa, rentowności spółki. W reklamacji możesz żądać zwrotu wpłaconych kwot. Reklamację złóż do banku lub domu maklerskiego. 

Pomoc rzecznika konsumentów

Potrzebujesz pomocy przy sporządzeniu reklamacji? Zgłoś się do rzecznika konsumentów. Adresy i numery telefonów do rzecznika z twojego miasta czy powiatu są dostępne w internecie lub pod numerami: 22 290 89 16 lub 801 440 220. Rzecznik oceni twoją sprawę i pomoże napisać reklamację.

Odrzucona reklamacja

W dalszym dochodzeniu twoich praw pomoże Ci Rzecznik Finansowy – pod warunkiem, że nabyłeś obligacje za pośrednictwem domu maklerskiego lub banku, czyli podmiotów rynku finansowego. Z jego pomocy nie skorzystają osoby, które kupiły obligacje bezpośrednio od GetBack. Jeżeli Twoja reklamacja została odrzucona, wyślij skan tej odpowiedzi na adres [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]. Sprawdzamy, jakich informacji udzielają banki lub domy maklerskie.

Postępowanie układowe

Jeżeli kupiłeś obligacje bezpośrednio od Get Back, śledź uważnie przebieg postępowania układowego. Wejdź na strony: nadzorcy sądowego www.kaczmarekskonieczna.pl oraz kuratora www.biurosyndyka.pl. Od 23 lipca w siedzibie Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej (Wydział VIII Gospodarczy) możesz zapoznać się ze spisem wierzytelności, który złożył nadzorca sądowy. Sprawdź, czy są tam też Twoje obligacje. 28 sierpnia odbędzie się zgromadzenie wierzycieli w celu zawarcia układu. Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki, skonsultuj się z prawnikiem.

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, postępowanie, GetBack, obligacje, opinia

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.   ...>

Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania
Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich - podsumowanie dwóch lat działania

Ponad 37 tys. wniosków o polubowne rozstrzygnięcie sporu wpłynęło w latach 2017-2018 do podmiotów uprawnionych.   ...>

Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje
Sprzedaż na pokazach - kolejne decyzje

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące firm organizujących pokazy handlowe. Vitaldream oraz R.A.M. Polska sprzedawały Aplikator Pola Magnetycznego. Firmy wprowadzały konsumentów w błąd co do właściwości urządzenia.   ...>

Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej
Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej

Koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej.   ...>

Jakość paliw w 2018 roku
Jakość paliw w 2018 roku

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,9 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców. To minimalnie mniej niż w 2017 r.   ...>

UOKiK dla rolnictwa - zobowiązanie Döhlera
UOKiK dla rolnictwa - zobowiązanie Döhlera

Spółka Döhler zobowiązała się do zmiany praktyk, które stosowała wobec dostawców owoców. Rolnicy m.in. szybciej dostaną pieniądze za swoje produkty. To efekt decyzji UOKiK.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości