Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze

Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci

< poprzedni | następny > 30.03.2021

Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci
Od 15 do 19 marca celebrowaliśmy Światowy (Ty)Dzień Konsumenta. Skupiliśmy się na haśle „Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci”.
  • Promowaliśmy edukacyjny symulator www.konsument.edu.pl, przygotowany wraz z Fundacją ProPublika. W tym tygodniu z narzędzia skorzystało ponad 4 tysiące użytkowników.

Symulator to angażujące narzędzie edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych i nie tylko. Dzięki stronie w sposób zupełnie bezpieczny dla użytkownika zobaczysz sposoby działania nierzetelnych sprzedawców oraz oszustów działających w sieci.

Zachęcamy do korzystania z www.konsument.edu.pl.

Więcej o symulatorze w naszym komunikacie prasowym.

  • Uruchomiliśmy stronę Światowy Dzień Konsumenta na Facebooku. Codziennie odbywały się tam wideoczaty z ekspertami. Łącznie mieliśmy ponad 2 tysiące interakcji (komentarze, reakcje) a posty dotarły do ponad 12 tysięcy użytkowników. Jeśli nie mogliście uczestniczyć w spotkaniach na bieżąco – ich zapis możecie obejrzeć w każdej chwili na Facebooku.
  • Spotkaliśmy się też z rzecznikami konsumentów na specjalnym webinarze na temat nowoczesnych działań edukacyjnych. Spotkanie otworzył Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. O nowoczesnych metodach edukacyjnych opowiedział Rafał Lew-Starowicz ekspert w zakresie innowacji w edukacji, m.in. członek Zespołu Edukacji Medialnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN oraz Grupy Roboczej KE ds. rozwoju umiejętności i kompetencji cyfrowych.

Tagi: opinia

 

Warto przeczytać

Działania UOKiK i IH w skupach jabłek
Działania UOKiK i IH w skupach jabłek

Rynek rolno-spożywczy znajduje się pod baczną obserwacją Prezesa UOKiK. Najnowsze działania dotyczą kontroli w skupach jabłek.   ...>

Wyprawka szkolna - kontrola IH
Wyprawka szkolna - kontrola IH

Buty, ubrania, worki szkolne i plecaki – jakie mają oznakowanie? Czy nie zawierają niebezpiecznych substancji? Jaka jest ich jakość? Sprawdziliśmy to. ...>

#UOKiKtestuje - tornistry
#UOKiKtestuje - tornistry

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli tornistrów. Czy mają odblaski, jak funkcjonalne są ich uchwyty, szelki i budowa, ile ważą, czy wytrzymają upadki i obciążenia.   ...>

Chcesz zaciągnąć pożyczkę? Uważaj na wyższe koszty
Chcesz zaciągnąć pożyczkę? Uważaj na wyższe koszty

Od 1 lipca nie obowiązują już przepisy z tarczy antykryzysowej, które mocno ograniczały pozaodsetkowe koszty kredytów konsumenckich. Teraz pożyczki, zwłaszcza chwilówki, mogą być nawet pięciokrotnie droższe – policz koszty, zanim podpiszesz umowę. ...>

Filmy, muzyka, rozrywka - interwencje Prezesa UOKiK
Filmy, muzyka, rozrywka - interwencje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK przeprowadził 4 interwencje na rynku usług medialnych. W efekcie przedsiębiorcy usunęli nieprawidłowości, a konsumenci otrzymali rekompensaty. ...>

Niezamówione usługi dodatkowe - kolejne postępowania Prezesa UOKiK względem telekomów
Niezamówione usługi dodatkowe - kolejne postępowania Prezesa UOKiK względem telekomów

Przedłużasz lub zawierasz umowę z operatorem telefonii komórkowej? Pamiętaj, że musisz zostać zapytany, czy zgadzasz się na włączenie płatnych usług dodatkowych. ...>

Wyprzedaże - takie same prawa
Wyprzedaże - takie same prawa

Szał wyprzedaży trwa, obniżki wkrótce mogą sięgnąć do -80 proc. W szale wakacyjnych zakupów łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru.   ...>

Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające
Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji.   ...>

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE