Tu jesteś: Strona główna > BIP > Koncentracje
Ustawa o prawach konsumenta - stanowisko UOKiK i UKE
< poprzedni | następny > 15.12.2014
Już 25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta – do jej wymogów będą musieli dostosować się także przedsiębiorcy telekomunikacyjni. Odpowiadając na postulaty branży telekomunikacyjnej, Urząd Komunikacji Elektronicznej i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotowały wspólnie: Stanowisko dotyczące relacji ustaw Prawo telekomunikacyjne i o prawach konsumenta. Dokument zawiera wskazówki odnoszące się do problemów interpretacyjnych, które przedsiębiorcy zgłaszali w związku z wejściem w życie nowych przepisów chroniących konsumentów. Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in. obowiązki informacyjne operatora i zasady zawierania umów na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy. Więcej informacji w załączonym dokumencie.
Tagi: ustawa, prawa konsumenta, telekomunikacja, przedsiębiorcy, stanowiska, UKE
Pliki do pobrania
- Stanowisko dotyczące relacji ustaw Prawo telekomunikacyjne i o prawach konsumenta (296,71 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie