Tu jesteś: Strona główna > BIP > Koncentracje
MARTIS-STILON s.a. z siedzibą w Aleksandrowie Łódzkim oraz Zakłady Włókien Chemicznych "STILON" s.a. z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim
< poprzedni | następny > 07.06.2017
DATA WPŁYWU WNIOSKU: 05.06.2017 r.
SYGNATURA SPRAWY: DKK1-420/1/17/ES
WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY:
MARTIS-STILON s.a. z siedzibą w Aleksandrowie Łódzkim
oraz Zakłady Włókien Chemicznych „STILON” s.a. z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim
NA CZYM POLEGA KONCENTRACJA:
Koncentracja polega na połączeniu MARTIS-STILON s.a. z siedzibą w Aleksandrowie Łódzkim i Zakładów Włókien Chemicznych „STILON” s.a. z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim
STAN SPRAWY: Sprawa zakończona decyzją nr DKK-111/17 z dnia 26.07.2017 r.
SKRÓCONY OPIS KONCENTRACJI - PODANY PRZEZ WNIOSKODAWCĘ/WNIOSKODAWCÓW:
Koncentracja będzie polegała na połączeniu dwóch niezależnych przedsiębiorców, o którym mowa w art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (dalej „Ustawa”). Przedsiębiorcami bezpośrednio uczestniczącymi w koncentracji (łączącymi się) będą dwie spółki akcyjne - Zakłady Włókien Chemicznych „STILON” s.a. oraz MARTIS-STILON s.a. Połączenie nastąpi zgodnie z art. 492 § 1 ust. 1 Kodeksu Spółek Handlowych - poprzez przeniesienie całego majątku MARTIS-STILON s.a. na ZWCh „STILON” s.a., w zamian za jej akcje (łączenie się przez przejęcie). W skutek tego MARTIS-STILON s.a. zostanie rozwiązana bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego, z dniem wpisania połączenia do Krajowego Rejestru Sądowego. Z tym samym dniem ZWCh „STILON” s.a. wstąpi w jej wszystkie prawa i obowiązki.
Łączące się spółki działają na rynku poliamidowych włókien tekstylnych, ale na różnych szczeblach obrotu - ZWCH „STILON” s.a. na szczeblu produkcji (producent włókien poliamidowych), a MARTIS-STILON s.a. na szczeblu sprzedaży hurtowej (dystrybutor włókien poliamidowych), a więc prowadzą one działalność wzajemnie uzupełniającą się.
Spółka MARTIS-STILON s.a. jest samodzielnym przedsiębiorcą, natomiast ZWCh „STILON” s.a. jest członkiem grupy kapitałowej, kontrolowanej w rozumieniu art. 4 pkt 4 Ustawy przez Martis Investments sp. z o.o., w skład której wchodzą również spółki: SM Nieruchomości sp. z o.o., SM Energy sp. z o.o. oraz Zakład Elektroenergetyczny „ENERGO-STIL” sp. z o.o. Grupa ta powstała wokół spółki ZWCh „STILON” s.a., która stanowi rdzeń jej funkcjonowania, wobec czego podstawowym przedmiotem działalności grupy jest produkcja i sprzedaż poliamidowych włókien tekstylnych (sztucznych włókien chemicznych). Pozostałe spółki, z wyjątkiem Martis Investments sp. z o.o. (jej rolą jest zarządzanie aktywami dwóch jej wspólników), pełnią różnego rodzaju funkcje pomocnicze wobec spółki ZWCh „STILON” s.a. Spółka SM Nieruchomości sp. z o.o., powstała dla celów komercjalizacji nieruchomości stanowiących dawniej własność ZWCh „STILON” s.a., a nie służących do prowadzenia produkcji włókien tekstylnych, i obecnie zajmuje się ich wynajmem oraz zarządzaniem nimi. Spółka SM Energy sp. z o.o. pełni funkcję holdingową, zarządza aktywami jedynego (a historycznie głównego) akcjonariusza ZWCh „STILON” s.a. i jest pośrednikiem w relacjach pomiędzy nim, a spółką Zakład Elektroenergetyczny „ENERGO-STIL” sp. z o.o. Zakład Elektroenergetyczny „ENERGO-STIL” sp. z o.o. zajmuje się natomiast produkcją energii i czynników chłodniczych, których głównym odbiorcą jest ZWCh „STILON” s.a.
W związku z tym, z uwagi na charakter relacji gospodarczych pomiędzy łączącymi się przedsiębiorcami, istnienie dwóch oddzielnych struktur organizacyjnych nie ma ekonomicznego uzasadnienia i jest wyłącznie wynikiem zaszłości historycznych – łączące się spółki powstały, jako odrębne jednostki gospodarcze i dopiero z czasem nawiązały ze sobą współpracę handlową, która stopniowa ulegała zacieśnieniu.
W ocenie przedsiębiorców w wyniku koncentracji obrót nowopowstałego podmiotu będzie równy sumie obrotów wynikających ze sprzedaży włókien tekstylnych przez oba łączone podmioty sprzed koncentracji, pomniejszonej o wartość dotychczasowej sprzedaży pomiędzy tymi podmiotami, która całkowicie ustanie. Koncentracja nie będzie więc miała wpływu na rynek, na którym działają ci przedsiębiorcy. Koncentracja nie wpłynie również na ceny na rynku, ponieważ nie nastąpią w jej wyniku zmiany w podaży włókien tekstylnych, ani tym bardziej w popycie na nie. Skutkiem koncentracji będzie więc jedynie niewielka synergia w obszarze administracyjnym oraz zmiany formalno-adresowe.
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2017-06-07 09:19
Zatwierdził: Robert Kamiński
Data udostępnienia: 2017-08-02 09:02
Wprowadził: Magdalena Trusińska
Warto przeczytać
Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>
Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe. ...>
UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>
Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV. ...>
Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency. ...>
Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego. ...>
Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt dla konsumentów
Porady dla konsumentów:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Fundację Konsumentów.
- Pomoc dla konsumentów
- Rzecznicy konsumentów
-
Kontakt do Urzędu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
e-mail [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
- Publikacje i poradniki
-
Raporty i sprawozdania
- Raporty - Kontrole wzorców umownych
- Raporty - Badania rynku
- Raporty - Wyroby podlegające dyrektywom nowego podejścia
- Raporty, informacje i sprawozdania Inspekcji Handlowej
- Raporty - Jakość paliw
- Raporty z udzielonej pomocy publicznej
- Raporty z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
- Raporty z projektów badawczych z zakresu ochrony konkurencji
- Raporty z badań konsumenckich zrealizowanych na zlecenie UOKiK
- Sprawozdania z działalności Urzędu
- Sprawozdania z funkcjonowania powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
-
Praca
Najnowsze ogłoszenia o pracę w UOKiK:
- Referendarz w Laboratorium w Lublinie, Departament Laboratoriów (77273)
- Specjalista Do spraw: ochrony konkurencji w wydziale Telekomunikacji, Mediów i Usług Finansowych, Departament Ochrony Konkurencji(76716)
- Dyrektor Delegatury Delegatura UOKiK w Lublinie (76507)
- Uwaga! Dodatkowe informacje dla kandydatów
-
Bazy, rejestry i systemy
- Baza Decyzji Prezesa UOKiK
- Baza wyroków dotyczących Decyzji Prezesa UOKiK
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Rejestr wyrobów niebezpiecznych
- Rejestr produktów nie spełniających szczegółowych wymagań bezpieczeństwa
- Rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
- System Rapex
- SHRIMP - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy
- SUDOP - System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
-
Przetargi
Najnowsze ogłoszenia o przetargach w UOKiK:
- (07.04.2021) Dostawa urządzeń laboratoryjnych dla laboratoriów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- (23.03.2021) Usługa stałego utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i pomocniczych oraz terenu wokół budynku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z zapewnieniem środków czystości
- (12.03.2021) Usługa stałego utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i pomocniczych w budynkach Laboratorium i Delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz ze środkami czystości
- (02.03.2021) Dostawa odczynników chemicznych na potrzeby Laboratoriów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2021 r
-
Paliwa
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (360,09 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (165,28 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (209,56 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (162,79 KB, pdf, 2020.12.31)