Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > BIP > Koncentracje

Otto International GmbH z siedzibą w Hamburgu, Niemcy oraz Scan-Thor Group A/S z siedzibą w Herning, Dania

< poprzedni | następny > 13.02.2018

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 07.02.2018 r.

SYGNATURA SPRAWY: DKK2-422/3/18/KS

WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY:

Otto International GmbH z siedzibą w Hamburgu, Niemcy oraz Scan-Thor Group A/S z siedzibą w Herning, Dania

NA CZYM POLEGA KONCENTRACJA:

Utworzenie nowego przedsiębiorcy przez Otto International GmbH z siedzibą w Hamburgu, Niemcy oraz Scan-Thor Group A/S z siedzibą w Herning, Dania

STAN SPRAWY: Sprawa zakończona decyzją nr DKK-40/2018 z dn. 27.02.2018 r.

SKRÓCONY OPIS KONCENTRACJI - PODANY PRZEZ WNIOSKODAWCĘ/WNIOSKODAWCÓW:

Planowana koncentracja polega na utworzeniu - przez Otto International GmbH z siedzibą w Hamburgu, Niemcy („Otto International”) oraz Scan-Thor Group A/S z siedzibą w Herning, Dania („Scan-Thor”) – wspólnego nowego przedsiębiorcy w Danii. Po dokonaniu koncentracji Otto International oraz Scan-Thor będą posiadały po 50% udziałów we wspólnym przedsiębiorcy („NewCo”).

Aktywność gospodarcza NewCo będzie polegała na prowadzeniu działalności zakupowej w celu zaopatrzenia sprzedawców detalicznych w produktów nieżywnościowych takie jak: odzież, tekstylia domowe oraz meble w celu ich dalszej odsprzedaży przede wszystkim przez spółki z grupy kapitałowej Otto prowadzące działalność w zakresie handlu detalicznego.

Grupa Otto jest aktywną globalnie grupą sprzedawców detalicznych i dostawców usług związanych z handlem detalicznym. Spółki Grupy Otto prowadzą działalność w trzech sektorach: wielokanałowego handlu detalicznego, usług finansowych oraz innej działalności usługowej. Wielokanałowy sektor handlu detalicznego jest podstawą działalności Grupy Otto. Obejmuje on niemieckie i zagraniczne firmy Grupy, które oferują swoje produkty za pośrednictwem kanałów e-commerce (np. Otto.de), działalności katalogowej oraz sprzedaży detalicznej leków bez recepty. Gama produktów obejmuje odzież, obuwie i produkty lifestyle, meble i akcesoria domowe, zabawki, a także elektronikę użytkową, produkty sportowe i rekreacyjne.

Grupa Scan-Thor jest międzynarodową grupą świadczącą usługi wspomagające handel i zakupy w różnych krajach Europy oraz poza krajami europejskimi. Spółki Grupy oferują różnorakie usługi w zakresie rozwoju produktów, zaopatrzenia, negocjacji z dostawcami, kontroli jakości, rozwoju jakości i doradztwa w zakresie łańcucha dostaw. Poza tym, Scan-Thor prowadzi również działalność na mniejszą skalę związaną z handlem hurtowym.

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości