Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Poland's UOKiK issues decisions on furniture retailers' Agata Meble and Black Red White promotions
< poprzedni | następny > 19.10.2016
Consumer protection Authority (UOKiK) issues commitment decisions that will lead big box furniture retailers to return to consumers 10 percent of the purchase price on products bought in the first three months of 2015.
In early 2015, Agata Meble and Black Red White (BRW) advertised discounts on all stock in their stores, but failed to inform consumers that the discount did not apply to products covered by other promotions. BRW ran the promotions in January 2015, while Agata Meble featured them in February and March.
The companies’ advertisements claimed that shopping in their showrooms would entitle consumers to receive a 10 percent discount on the entire assortment of stock. Agata Meble further offered clients interest-free installment plans. In reality, however, clients could not apply the rebate to purchase products covered by other promotions. Furthermore, both advertisements failed to refer to the rules informing consumers of the actual conditions of the promotions.
Agata Meble and Black Red White voluntarily committed to compensate consumers for their losses. Clients who purchased goods in their stores in the periods being challenged are to receive a refund of 10% of the purchase price. Both enterprises will inform clients of UOKiK’s decision in Poland’s national daily newspapers.
Additional information for the media:
Press Office, UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warsaw
Phone.: +48 22 827 28 92, +48 22 55 60 314, +48 22 55 60 430
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Pliki do pobrania
- Press release (2016.10.19) (744 KB, doc, 2016.10.18)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie