Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Second stage of proceedings - shopping centres
< poprzedni | następny > 24.03.2017
The Office of Competition and Consumer Protection initiated the second stage of proceedings concerning the acquisition of Kalisz Retail, Kłodzko Retail, Włocławek Retail and Zamość Retail by Echo Polska Properties
Among the various activities which they engage in, the undertakings involved in the concentration scheme offer retail and service spaces for rent; both remain the owners of shopping centres in the city of Kalisz. Echo Polska Properties is the owner of a shopping centre known as Galeria Amber, while Kalisz Retail owns another shopping centre, called Galeria Tęcza.
In accordance with the information presented by Echo Polska Properties, these shopping centres do not compete against one another due to significant differences in their profiles, with Galeria Amber being a large shopping centre, while Galeria Tęcza is much smaller in scale. In addition, the company stated that the relevant geographic market is larger than the area of one town or city since it takes about 45 minutes to reach the relevant shopping centre.
This information requires verification; for the above reason, the UOKiK deemed it necessary to perform a market survey. This means that the second stage of the proceedings must now be initiated.
Additional information
Pursuant to the amended act on competition and consumer protection, proceedings pertaining to concentration consist of two stages. The first stage of the proceedings takes up to one month; however, in particularly complex cases where there is a probability of a significant restriction of competition or where a market survey needs to be carried out, such proceedings may also last longer. The adoption of a decision on the extension of the deadline for the proceedings is by no means determinative of the ruling which may be given in the future.
Additional information for the media:
Press Office of the UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warsaw
Phone: 22 55 60 430, 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Pliki do pobrania
- Press release (133 KB, doc, 2017.03.24)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie