Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

The never-ending promotion of the Green Magma dietary supplement

< poprzedni | następny > 29.05.2018

The never-ending promotion of the Green Magma dietary supplement
  • “Promotion ends today” – proclaimed the adverts for the Green Magma dietary supplement; however, in fact the promotion lasted for a period of two years.
  • Logihub, the distributor for Green Magma, will now refund consumers for half of the price which they paid when purchasing this type of supplement.
  • Want your money back? Contact the distributor: reklamacje@bezkilogramow.pl.

The President of the Office of Competition and Consumer Protection made a decision concerning the company Logihub – the distributor of the Green Magma dietary supplement, which was advertised as being conducive towards weight loss. The Competition Authority challenged the contents of the advertisements for this foodstuff which were being published in the press, on TV as well as on-line from 2015 onwards. The following phrases have raised the concern of the Competition Authority:

1. Never-ending promotion. Green Magma was advertised using slogans which suggested that the consumer would only be able to buy the dietary supplement for a good price at the given moment. However, the Competition Authority was able to determine that Green Magma was never offered for substantially higher prices, with the alleged promotion remaining in effect for an uninterrupted period starting on August 2015. Examples of the slogans used: “Promotion ends today”, “A final opportunity you cannot miss”, “Regular price of an efficient Green Magma weight loss treatment is PLN 500”, “Special offer! Buy the product today for as little as PLN 99”.

“The prices advertised cannot be a mere fiction, while any discounts offered may not be generated in an artificial manner. Such conduct only serves to lure the consumer and induce him or her to buy the given product in an instant. Stating that the given product is available for a promotional price for a limited period only when this is in fact not true amounts to an unfair market practice” – says Marek Niechciał, President of UOKiK.

2. An exceptional product. The Green Magma advertising was likely to suggest that the product had extraordinary qualities. However, it has turned out that no research exists which could be used to back up this claim. Examples of the slogans used: “Takes effect after just 3 days”, “Lose as much as 20 kilogrammes”, “More than 50% of all women in the United States who want to lose weight use Green Magma”.

“Any assurances as to the effects of dietary supplement or as to the popularity thereof should be true and reliable. Consumers rely on advertising and may not have decided to purchase Green Magma if the said advertising contained other information” – Mr Niechciał believes.

Logihub has committed itself to changing its current practices, thereby avoiding the imposition of a fine. The undertaking will no longer use any of the slogans in its advertising which raised the concern of the Competition Authority. In addition, the company will also refund consumers for half of the price for the dietary supplement, regardless of the date of purchase.

Contact for the media:

UOKiK Press Office
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warsaw
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry