Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

The spectre of collusion over a bid for keeping the roads in Tychy clean

< poprzedni | następny > 02.12.2019

The spectre of collusion over a bid for keeping the roads in Tychy clean
  • Has a bid rigging occurred with regard to roads maintenance in Tychy?
  • UOKiK will decide it during its respective proceedings.
  • The Office brought charges against five companies.

 

The Office of Competition and Consumer Protection has its suspicions as to the for “winter road maintenance, post-winter road clean-up and keeping roads clean and well-kept in the summer time” in Tychy in the years 2015-2018. A consortium of two companies, namely Bio-Ekos from Nowe Chechło and Eko Ogród from Tychy, submitted the most favourable and at the same time the lowest bid. However, it did not complete the necessary documents and thus failed to sign a contract. UOKiK suspects that this was a deliberate action aimed at making the contracting authority choose a higher bid made by another consortium consisting of the following companies: V&T from Tarnowskie Góry, Master Odpady i Energia from Tychy and An-Eko from Tychy.

We conducted a search of these companies’ premises and we found evidence that the consortia might have been involved in organizing collusive bidding schemes. The town of Tychy could have lost up to several million zlotys this way, says the President of UOKiK, Marek Niechciał.

Do you suspect bid rigging? Let UOKiK know.

There is a fine of up to 10% of company’s turnover for using competition restricting practices. We would like to remind you about our programme to obtain information from anonymous whistle-blowers, such as former and current employees of companies violating law. If you know anything about practices restricting competition, please report them to UOKiK. Contact us at 22 55 60 500 or at the following e-mail address: sygnalista@uokik.gov.pl. All data on the whistle-blower programme can be found at https://konkurencja.uokik.gov.pl/.

Additional information for the media:

UOKiK Press Office
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Poland
Phone +48 695 902 088, +48 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry