Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie

Goldberg & Sons Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie

Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?

Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.

Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?

W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podstawa prawna: Art. 73a. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r.,  poz. 184 ze zm.)

< poprzedni | następny > 21.09.2017

Numer: 9 (sygn. DOIK-610-4/17/PS)

Data wydania postanowienia: 22.06.2017 r.

Nazwa przedsiębiorcy: Goldberg & Sons Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie (ul. Bolesława Chrobrego 13, 41-500 Chorzów)

Zażalenie:

tak

Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów:

postępowanie w toku

Treść ostrzeżenia:  

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, iż zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że Goldberg & Sons Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, świadcząca usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, które mogą spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ze zgromadzonych sygnałów wynika, że Spółka może współpracować z osobami wykonującymi czynności agencyjne, które w toku swojej działalności wprowadzają konsumentów w błąd co do warunków na jakich zawierane są oferowane przez nie umowy ubezpieczenia na życie z elementem kapitałowym.

Zgodnie z sygnałami pochodzącymi od konsumentów, osoby współpracujące ze Spółką umawiają się na spotkania z potencjalnymi klientami, w trakcie których sugerują zrezygnowanie z dotychczasowo posiadanych produktów ubezpieczeniowych, a następnie proponują zawarcie nowej umowy ubezpieczeniowej za pośrednictwem Spółki. Jednocześnie osoby te przekonują konsumentów, iż Spółka bądź też współpracujące z nią towarzystwa ubezpieczeniowe, pokryją koszty ewentualnych opłat związanych z rezygnacją przez konsumentów z dotychczasowo zawartych przez nich umów, które ulegną rozwiązaniu. Ponadto, osoby te nie informują konsumentów o tym, że rozwiązanie nowej umowy również może wiązać się z ewentualnymi kosztami.

W rzeczywistości, ewentualne opłaty związane z rezygnacją z dotychczasowo posiadanego ubezpieczenia, nie są pokrywane przez Spółkę bądź też podmioty z nią związane.

Ponadto, z niektórych otrzymanych przez Prezesa Urzędu skarg wynika, że osoby współpracujące ze Spółką mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do wysokości składki ubezpieczeniowej związanej z zawieranymi umowami ubezpieczenia. W trakcie spotkań odbywających się w miejscach uzgodnionych telefonicznie, osoby te mogą sugerować, iż po zawarciu umowy konsument będzie zobowiązany do zapłaty niższej składki niż jest to w rzeczywistości. Wprowadzające w błąd praktyki dotyczą także informowania o możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, okresu jego obowiązywania oraz innych, istotnych elementów umowy.

W konsekwencji braku sprawowania przez Spółkę należytego nadzoru nad współpracującymi z nią osobami może dochodzić do stosowania wobec konsumentów praktyk opisanych powyżej. Skutkiem ich stosowania jest skłanianie konsumentów do zawierania nowych umów ubezpieczenia z elementem kapitałowym na niekorzystnych dla nich warunkach, a także pomimo faktu, iż produkty ubezpieczeniowe, których dotyczą przedmiotowe umowy nie są dostosowane do potrzeb konsumentów.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów - decyzja Prezesa UOKiK
Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów - decyzja Prezesa UOKiK

Spółka Polski Prąd i Gaz stosowała w umowach z konsumentami postanowienia niedozwolone ...>

Bezpieczne tankowanie - jakość paliw w 2019 roku
Bezpieczne tankowanie - jakość paliw w 2019 roku

Przed długim weekendem przypominamy konsumentom, że samodzielnie mogą sprawdzić jakość paliw na skontrolowanych stacjach. Wystarczy zajrzeć na mapę na stronie internetowej UOKiK.  ...>

Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej
Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej

W zeszłym roku Inspekcja Handlowa skontrolowała ponad 2,6 tys. zabawek, stwierdzając nieprawidłowości w 0,7 tys. z nich. Obejrzyj nasz najnowszy film, aby zobaczyć w jaki sposób poddajemy zabawki testom laboratoryjnym oraz na co zwrócić uwagę kupując dziecku zabawkę. ...>

Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci - kontrola Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo wysokich krzesełek dla dzieci. Zakwestionowała około 40 proc. z nich. Dobra wiadomość dla rodziców – nieprawidłowości dotyczyły jedynie oznakowania. ...>

Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK
Uwaga na oszustów żerujących na koronawirusie - ostrzeżenie Prezesa UOKiK

W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Wysokie ceny - działania UOKiK
Wysokie ceny - działania UOKiK

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podjął decyzję o powołaniu zespołu, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych.   ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE