Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Informacje dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych

Samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert IV

< poprzedni | następny > 31.03.2017

Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.01. do 27.10.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.10. do 27.10.2016 r.), może wystąpić ryzyko przecieku wody do kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych uniemożliwiając pracę systemu lub powodując nieoczekiwane zadziałanie poduszek powietrznych.

Ponadto w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 11.05. do 20.07.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 09.05. do 19.08.2016 r.), możliwe jest nieprawidłowe dokręcenie złączy elektrycznych i kalkulatora poduszek powietrznych, co może spowodować nieprawidłowości w działaniu silnika lub systemu poduszek powietrznych.

Jednocześnie w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 01.02. do 09.07.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 03.02. do 09.07.2016 r.), możliwe jest nieprawidłowe ustawienie wlewu paliwa przy klapce wlewu, co może powodować pojawienie się wycieków paliwa podczas tankowania pojazdu lub też w razie wywrócenia się auta.

Jednocześnie w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.08. do 29.08.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.04. do 29.09.2016 r.), moment dokręcenia kół pojazdu może być niezgodny ze specyfikacją producenta, co może to doprowadzić do odkręcenia koła lub jego pękania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 292 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Peugeot w celu wykonania stosownych napraw.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).

UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Tagi: samochody, Peugeot, Traveller, Expert, IV,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
 

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości