Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Informacje dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych

Samochody marki Peugeot, modele: Traveller i Expert IV

< poprzedni | następny > 31.03.2017

Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.01. do 27.10.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.10. do 27.10.2016 r.), może wystąpić ryzyko przecieku wody do kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych uniemożliwiając pracę systemu lub powodując nieoczekiwane zadziałanie poduszek powietrznych.

Ponadto w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 11.05. do 20.07.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 09.05. do 19.08.2016 r.), możliwe jest nieprawidłowe dokręcenie złączy elektrycznych i kalkulatora poduszek powietrznych, co może spowodować nieprawidłowości w działaniu silnika lub systemu poduszek powietrznych.

Jednocześnie w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 01.02. do 09.07.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 03.02. do 09.07.2016 r.), możliwe jest nieprawidłowe ustawienie wlewu paliwa przy klapce wlewu, co może powodować pojawienie się wycieków paliwa podczas tankowania pojazdu lub też w razie wywrócenia się auta.

Jednocześnie w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.08. do 29.08.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.04. do 29.09.2016 r.), moment dokręcenia kół pojazdu może być niezgodny ze specyfikacją producenta, co może to doprowadzić do odkręcenia koła lub jego pękania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 292 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Peugeot w celu wykonania stosownych napraw.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).

UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Tagi: samochody, Peugeot, Traveller, Expert, IV,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Parki rozrywki - kontrola UOKiK
Parki rozrywki - kontrola UOKiK

„Wejście na teren parku na własną odpowiedzialność”, „Wszystkie decyzje Organizatora są ostateczne”, „Uwaga! Nie ma możliwości zmiany zakupionego biletu” – takie postanowienia wzbudziły zastrzeżenia UOKiK.   ...>

UOKiK dla rolnictwa - każdy sygnał od rolnika jest ważny
UOKiK dla rolnictwa - każdy sygnał od rolnika jest ważny

Rolniku, chcesz anonimowo zawiadomić UOKiK o niedozwolonej praktyce? Pisz: przewaga@uokik.gov.pl. Pamiętaj, UOKiK prowadzi wiele działań, w których Twój sygnał może być bardzo ważny.      ...>

Trwały nośnik - kolejne decyzje UOKiK
Trwały nośnik - kolejne decyzje UOKiK

Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, Deutsche Bank, Idea Bank, Pekao SA, i Plus Bank nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. W toku pozostaje 7 postępowań.    ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK
Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK

Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r. Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów. ...>

Postępowania polubowne coraz bardziej popularne - sprawozdanie za 2017 rok
Postępowania polubowne coraz bardziej popularne - sprawozdanie za 2017 rok

Ponad 18 tys. wniosków o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu wpłynęło w 2017 r. do podmiotów uprawnionych. UOKiK zachęca przedsiębiorców do udziału w systemie ADR.   ...>

Jak rozwiązać spór przez internet? Skorzystaj z platformy ODR
Jak rozwiązać spór przez internet? Skorzystaj z platformy ODR

Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet ze sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE i chcesz złożyć skargę?   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
 

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości