Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Informacje dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych

Samochody Chevrolet Cruze

< poprzedni | następny > 18.05.2011

Przedsiębiorca Chevrolet Poland Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Chevrolet Cruze RM 2011, mogą powodować zagrożenia dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach Chevrolet Cruze RM 2011, wyprodukowanych między 14 listopada 2010 r. a 12 stycznia 2011 r. w Korei, mogła nie zostać zamontowana nakrętka na tylnym, środkowym elemencie mocującym kotwiczenie i sprzączkę pasa bezpieczeństwa. W przypadku braku nakrętki mocującej, może dojść, do wysunięcia elementu kotwiczącego, bezpośrednio wpływając na działanie pasa bezpieczeństwa.

Chevrolet Poland Sp. z o.o. nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem uszkodzenia, o którym mowa powyżej. Łącznie na terenie kraju sprzedano 80 szt. (numery VIN w załączniku)

Autoryzowane serwisy listami poleconymi zawiadomią klientów, którzy kupili samochody objęte kampanią, o uszkodzeniach jakie mogą występować w ich samochodach. Ponadto klienci, którzy zakupili samochody objęte kampanią, zostaną wezwani do złożenia wizyty w autoryzowanym serwisie w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada. W przypadku stwierdzenia braku nakrętki autoryzowany serwis obowiązany jest do bezpłatnego usunięcia usterki poprzez zamontowanie zakrętki.  

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).

 

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Tagi: samochody, Chevrolet, Cruze,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!
Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach!

Zaproszenie na pokaz handlowy pod pretekstem bezpłatnych badań, nieistniejące promocje, konkursy, w których warunkiem odbioru nagrody jest zakup. To niektóre praktyki, z którymi konsument może się spotkać na prezentacjach. ...>

Kontrola koncentracji w 2018 roku
Kontrola koncentracji w 2018 roku

W 2018 r. UOKiK wydał 228 zgód na połączenia i przejęcia przedsiębiorców. To najwięcej decyzji od 11 lat. Celem kontroli koncentracji jest ochrona rynków przed zakłóceniem reguł konkurencji, np. monopolizacją.   ...>

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
 

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości