Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Informacje dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych

Telefon do linii analogowej Gigaset

< poprzedni | następny > 20.12.2011

Przedsiębiorca Gigaset Communications Polska Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że telefon do linii analogowej Gigaset SL910A wraz ze słuchawką bezprzewodową Gigaset SL910H, wyprodukowany w Niemczech, nie jest bezpieczny dla użytkowników.

Spółka poinformowała, że wadliwy akumulator będący na wyposażeniu zestawu może nagrzać się do niebezpiecznie wysokiej temperatury, co zwiększa potencjalne zagrożenie pożarem. Problem dotyczy akumulatorów z serii Gigaset SL910 (numer części V30145-K1310-X447) z okresu produkcji do 38 tygodnia kalendarzowego (t.j. 19 - 25 września) roku 2011 włącznie. Akumulatory można zidentyfikować po wydrukowanej na nich dacie produkcji (np. „DATE: HY3811”). Pierwsze dwie cyfry po literach „HY” wskazują tydzień kalendarzowy produkcji. Akumulatory z datą produkcji „DATE: HY3911” i późniejszą są wolne od wady.

 

Telefon do linii analogowej Gigaset SL910A wraz ze słuchawką bezprzewodową Gigaset SL910H

W Polsce kampanią serwisową objętych jest 348 sztuk telefonów do linii analogowej Gigaset SL910A wraz ze słuchawką bezprzewodową Gigaset SL910H.

Nabywcy przedmiotowych produktów są proszeni o natychmiastowe zaprzestanie używania potencjalnie wadliwych akumulatorów i skontaktowanie się z pracownikami infolinii pod numerem: 801 140 160 (lub 22 541 85 76 z telefonów komórkowych) w godzinach 8:00–20:00 od poniedziałku do piątku i 8:00–18:00 w soboty, w celu otrzymania zweryfikowania czy posiadany akumulator jest wadliwy oraz uzyskania informacji o sposobie wymiany akumulatora na nowy.

Informacja dotycząca wycofania z rynku ww. artykułów została rozesłana do dystrybutorów, partnerów handlowych oraz Autoryzowanych Centrów Serwisowych oraz umieszczona w widocznych miejscach punktach sprzedaży detalicznej (lista dostępna na stronie internetowej), a także na stronie internetowej: http://gigaset.com/pl/pl/cms/PageSL910_battery.html.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Gigaset Communications Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Mińska 63A, 03-828 Warszawa; tel. 22 398 9011, faks 22 22 330 8480; infolinia: 801 140 160; www.gigaset.pl).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Tagi: telefon, akumulatory, Gigaset, SL910A, SL910H, sprzęt, rt,

 

Warto przeczytać

Wyjazdy wakacyjne - bezpieczne opalanie
Wyjazdy wakacyjne - bezpieczne opalanie

Kremy do opalania, z filtrem, po opalaniu – sprawdziliśmy, czy informacje na twoich kosmetykach są prawidłowo zamieszczane.   ...>

Działalność UOKiK w 2020 roku
Działalność UOKiK w 2020 roku

Ponad 1000 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, ponad 30 miliardów złotych nałożonych kar.   ...>

Jakość paliw w 2020 roku i 2021 roku (I kw.)
Jakość paliw w 2020 roku i 2021 roku (I kw.)

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,88 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. To minimalnie więcej niż w 2019 roku (1,86 proc.).   ...>

UOKiK dla seniorów: propozycja zmian dotyczących pokazów handlowych
UOKiK dla seniorów: propozycja zmian dotyczących pokazów handlowych

Zakaz sprzedaży wyrobów medycznych poza lokalem firmy i przyjmowania płatności przed upływem terminu na odstąpienie od umowy – to niektóre propozycje legislacyjne Prezesa UOKiK.   ...>

WYDANIE SPECJALNE #UOKiKtestuje - ZABAWKI
WYDANIE SPECJALNE #UOKiKtestuje - ZABAWKI

Z okazji Dnia Dziecka Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli samochodów zdalnie sterowanych.   ...>

Umowy na dostawy produktów rolnych - porady UOKiK dla rolników
Umowy na dostawy produktów rolnych - porady UOKiK dla rolników

Rolniku, czy wiesz, jak powinna wyglądać korzystna dla Ciebie umowa na dostawy produktów? Sprawdź porady UOKiK.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
 

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE