Tu jesteś: Strona główna > BIP > Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez organy albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 K.p.a.).
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu za rozpatrywanie skarg i wniosków złożonych na podstawie Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego odpowiedzialny jest Departament Prawny.
OPIS POSTĘPOWANIA:
1. Skargę na działalność Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub wniosek dotyczący jego działalności można składać do Prezesa UOKiK w jednej z następujących form:
- przesłać na adres:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
- przesłać faksem pod numer: 22 826 10 36;
- osobiście pozostawić w Kancelarii Ogólnej Urzędu, (w godz. 8:15 - 16:15) lub w sekretariatach Delegatur UOKiK
- przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
- ustnie do protokołu
Osoby zgłaszające się w sprawie złożenia skargi lub wniosku ustnie do protokołu są przyjmowane:
- w poniedziałki w godzinach 15:00 – 17:00,
- we wtorki, w środy i czwartki w godzinach 12:00 – 14:00,
po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną (Sekretariat Departamentu Prawnego UOKiK: 22 55 60 163) lub przy pomocy poczty elektronicznej: [SCODE]ZHByQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE].
UWAGA: Ze względu na obowiązujące w UOKiK zasady wprowadzania gości, uprzejmie prosimy osoby zainteresowane osobistym złożeniem skargi lub wniosku do protokołu o kontakt telefoniczny lub mailowy przynajmniej jeden dzień przed planowanym spotkaniem.
Prezes UOKiK lub wyznaczony Wiceprezes UOKiK lub osoba upoważniona przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki, w godzinach 15:30 – 16:30 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną (Sekretariat Departamentu Prawnego UOKiK: 22 826 10 36). Podanie o osobiste spotkanie z Kierownictwem UOKiK w sprawie skarg i wniosków powinno być uzasadnione i dotyczyć spraw, które nie mogą być rozpatrzone zgodnie z zasadami przyjętymi w UOKiK, tzn. przez Departament Prawny.
2. Skargę (wniosek) na działalność Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów należy składać do Prezesa Rady Ministrów, w jednej z następujących form:
- przesłać na adres:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
- przesłać faksem pod numer: 22 694 71 56
- przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [SCODE]a29udGFrdEBrcHJtLmdvdi5wbA==[ECODE]
- osobiście pozostawić w Biurze Podawczym KPRM (w godz. 8:15 - 16:15)
al. J. Ch. Szucha 14
Warszawa
- ustnie do protokołu: przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przy al. J. Ch. Szucha 14, tel. +48 222 500 115.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.
Pliki do pobrania
- Informacja w sprawie skarg i wniosków złożonych na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej w 2017 roku
- Informacja w sprawie skarg i wniosków złożonych na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej w 2016 roku
- Informacja w sprawie skarg i wniosków złożonych na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej w 2015 roku
- Informacja w sprawie skarg i wniosków złożonych na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych w 2014 roku
- Informacja w sprawie skarg i wniosków na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych za rok 2013
- Analiza skarg i wniosków na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych za rok 2012
- Analiza skarg i wniosków na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych za rok 2011
- Analiza skarg i wniosków na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych za rok 2010
- Analiza skarg i wniosków na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych za rok 2009
- Analiza skarg i wniosków na działanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz jednostek nadzorowanych za rok 2008
Rejestr zmian
Data wytworzenia: 2009-12-28 07:19
Zatwierdził: Dorota Podsiedzik-Malec
Data udostępnienia: 2018-04-09 10:07
Wprowadził: Tomasz Nastulak
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt dla konsumentów
Informacje dla konsumentów, bezpłatne porady:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Fundację Konsumentów.
- Pomoc dla konsumentów
- Rzecznicy konsumentów
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
- Europejskie Centrum Konsumenckie
-
Kontakt do Urzędu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
e-mail [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
- Publikacje i poradniki
-
Raporty i sprawozdania
- Raporty - Kontrole wzorców umownych
- Raporty - Badania rynku
- Raporty - Wyroby podlegające dyrektywom nowego podejścia
- Raporty, informacje i sprawozdania Inspekcji Handlowej
- Raporty - Jakość paliw
- Raporty z udzielonej pomocy publicznej
- Raporty z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
- Raporty z projektów badawczych z zakresu ochrony konkurencji
- Raporty z badań konsumenckich zrealizowanych na zlecenie UOKiK
- Sprawozdania z działalności Urzędu
- Sprawozdania z funkcjonowania powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
-
Praca
Najnowsze ogłoszenia o pracę w UOKiK:
- Starszy specjalista w Departamencie Monitorowania Pomocy Publicznej, Wydział Pomocy Regionalnej
- Specjalista w Departamencie Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów, Wydział Usług Finansowych
- Referendarz w Departamencie Nadzoru Rynku, Wydział Postępowań w zakresie Nadzoru Rynku
- Referendarz w Departamencie Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów, Wydział Handlu i Usług
- Referendarz w Departamencie Kontroli Koncentracji
-
Bazy, rejestry i systemy
- Baza Decyzji Prezesa UOKiK
- Baza wyroków dotyczących Decyzji Prezesa UOKiK
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Rejestr wyrobów niebezpiecznych
- Rejestr produktów nie spełniających szczegółowych wymagań bezpieczeństwa
- Rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
- System Rapex
- SHRIMP - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy
- SUDOP - System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
-
Przetargi
Najnowsze ogłoszenia o przetargach w UOKiK:
- (14.02.2019) Usługa stałego utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i pomocniczych w budynkach Laboratorium i Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach wraz ze środkami czystości
- Usługa dostarczenia i utrzymania pomiędzy lokalizacjami Zamawiającego, sieci IP VPN w oparciu o sieć MPLS oraz usługi dostępu do Internetu w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Plac Powstańców Warszawy 1, Warszawa)
- (17.01.2019) Usługa stałego utrzymania w czystości pomieszczeń biurowych i pomocniczych w budynkach Laboratoriów i Delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz ze środkami czystości.
- (08.01.2019) Usługa rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych na zagraniczne i krajowe wyjazdy służbowe oraz zakup biletów kolejowych krajowych i zagranicznych dla kierownictwa i pracowników UOKiK oraz pośrednictwo w procesie uzyskiwania i zakupu
-
Paliwa
- Mapa stacji i hurtowni paliw skontrolowanych przez Inspekcję Handlową
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 9 stycznia do 31 grudnia 2018 r.
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 9 stycznia do 31 grudnia 2018 r.
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 9 stycznia do 31 grudnia 2018 r.
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 9 stycznia do 31 grudnia 2018 r.