Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > BIP > Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez organy albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 K.p.a.).

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu za rozpatrywanie skarg i wniosków złożonych na podstawie Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego odpowiedzialny jest Departament Prawny.

OPIS POSTĘPOWANIA:

1. Skargę (wniosek) na działalność Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów można składać do Prezesa UOKiK w jednej z następujących form:

  • przesłać na adres:

 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa

 

  • przesłać faksem pod numer: 022 826 10 36;
  • osobiste pozostawienie pisma w Kancelarii Ogólnej Centrali Urzędu, w pok. nr 1.6  (w godz. 8:15 - 16:15) lub w sekretariatach Delegatur UOKiK
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE].
  • ustnie do protokołu (zgłoszenia przyjmowane są w pok. nr 509)


2. Skargę (wniosek) na działalność Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów należy składać do Prezesa Rady Ministrów, w jednej z następujących form:

  • przesłać na adres:

 

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa

 

  • przesłać faksem pod numer: 022 661 88 80
  • osobiste pozostawienie pisma w Biurze Podawczym (w godz. 8:15 - 16:15)

Al. J. Ch. Szucha 14
Warszawa
 

  • ustnie do protokołu: przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Departamentu Skarg, Wniosków i obsługi Rady ds. Uchodźców przy ul. Wspólnej 2/4, tel. (0 22) 661 86 29.


Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.

 

Pliki do pobrania

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia: 2009-12-28 07:19
Zatwierdził: Dorota Podsiedzik-Malec
Data udostępnienia: 2016-11-28 13:28:31
Wprowadził: Tomasz Nastulak

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie