Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Wyniki wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania

Drukuj pytanie
wyników: 59 Urząd / Informacje ogólne / Aktualności
09.07.2020
więcej Wakacje bez problemów - porady UOKiK

Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia.   Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zam...

24.03.2020
więcej Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sk...

02.03.2020
więcej Koronawirus a prawa pasażerów

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że w przypadku nadzwyczajnych okoliczności konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z biurem podróży.   Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że w przypadku na...

31.01.2020
więcej Zimowy sprzęt sportowy - kontrola Inspekcji Handlowej

Narty, łyżwy, snowboard – warto wiedzieć, czy są bezpieczne. Inspekcja Handlowa skontrolowała te produkty w I kwartale 2019 roku. Dobra wiadomość DLA miłośników zimowego szaleństwa: nieprawidłowości dotyczyły jedynie ozn...

02.01.2020
więcej Porady, interwencje, pomoc w sądzie - podsumowanie pracy rzeczników konsumentów

Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorców, pomoc procesowa w blisko 4 tys. spraw – to efekty pracy rzeczników konsumentów w 2018 r. Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorc&oac...

09.08.2019
więcej Wakacje bez problemów - działania UOKiK

Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów – takie sygnały wpływają do UOKiK.   Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług c...

28.12.2018
więcej Świąteczno-sylwestrowe porady UOKiK

Nietrafiony prezent? Zwrot zależy od dobrej woli sprzedawcy. Nieudana impreza, fryzura, makijaż? Złóż reklamację. UOKiK przypomina o prawach konsumenta i radzi, jak uniknąć problemów w świąteczno-noworocznej gorączce. &...

05.10.2018
więcej Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, DLAtego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, DLAtego rzecznicy konsumentów dzielą się ...

13.09.2018
więcej UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną

Opóźniony lub odwołany lot, zaginiony bagaż, niezgodny z ofertą standard hotelu – to najczęstsze przyczyny sporów konsumentów z liniami lotniczymi i biurami podróży.   Opóźniony lub odwoła...

19.06.2018
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. UOKiK radzi,...

21.12.2017
więcej Święta i Sylwester - garść porad w prezencie od UOKiK

Nieudana impreza sylwestrowa? Złóż reklamację. Nietrafiony prezent? Zwrot zależy od dobrej woli sprzedawcy. Fajerwerki? Nie kupuj z niepewnych źródeł, czytaj instrukcję. Nieudana impreza sylwestrowa? Złóż re...

23.11.2017
więcej Black Friday - masz takie same prawa jak zwykle

W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować. W piątek 24 listopada sklepy będą...

26.06.2017
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa. Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa. Już po ...

20.06.2016
więcej Przed wakacjami, co warto wiedzieć?

Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w s...

11.04.2016
więcej XII Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej

Postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim, umowy timeshare czy  praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów - z takimi zagadnieniami muszą zmierzyć się uczestnicy XII Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej. ...

08.07.2015
więcej Usługi turystyczne - decyzja UOKiK

Organizatorowi wycieczki nie wolno całkowicie wyłączyć swojej odpowiedzialności za rzeczy klienta zagubione podczas imprezy - stwierdził UOKiK. Studencki Klub Turystyczny w Warszawie zdecydował się na zmianę praktyk zakwestionowanych przez Urząd ...

15.06.2015
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

O czym warto pamiętać, wybierając się na urlop, przypomina dzisiaj 36 instytucji biorących udział we wspólnej akcji: Przed wakacjami – co warto wiedzieć? Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie – to tylko część spraw, kt&oacut...

21.04.2015
więcej Reklamacja obuwia

Obowiązek poinformowania konsumenta o rozpatrzeniu reklamacji spoczywa na przedsiębiorcy, a ozdobne elementy obuwia podlegają reklamacji - przypomniał UOKiK w najnowszych decyzjach dotyczących reklamacji obuwia Obowiązek poinformowania konsum...

13.06.2014
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Większość konsumentów twierdzi, że czyta umowy przed wyborem oferty biura podróży. Jednak wciąż niewielu wie ile ma czasu na reklamację nieudanej wycieczki – wynika z badań* społecznych przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. O czy...

04.02.2014
więcej Zimowy urlop: o czym warto pamiętać?

Egipt, Austria a może Zakopane? Samolotem, pociągiem czy z biurem podróży? Tym, którzy planują zimowy wypoczynek UOKiK, ULC i UTK razem przypominają o prawach konsumentów i o tym jak ich dochodzić Egipt, Austria a może Z...

16.12.2013
więcej Nowa Itaka - Wyrok SOKiK

Ograniczanie przez biuro podróży odpowiedzialności za opóźnienie rozpoczęcia imprezy TURYSTYCZNEj - niezgodne z prawem. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK   Ograniczanie przez...

28.06.2013
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Jak uniknąć korków, wysokich opłat za telefon i cła za pamiątki? Co zrobić, gdy przewoźnik zgubi nasz bagaż? Jakie ubezpieczenia warto wykupić? O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypominają dzisiaj 33 ...

17.05.2013
więcej Bezpieczne wakacje: UOKiK i Rzeczpospolita radzą

Jak zaplanować odpoczynek? Na co zwrócić uwagę czytając umowę i przeglądając foldery biur podróży? Jak reklamować nieudane wakacje? Na te oraz wiele innych pytań odpowie cykl artykułów przygotowany przy współpracy Urzęd...

06.05.2013
więcej Działalność UOKiK w 2012 roku

859 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz bezpieczeństwa produktów a także kary finansowe w wysokości ponad 165 mln zł — to efekty pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2012 roku 859 d...

07.02.2013
więcej Lublin: Vacansoleil

Klauzule wyłączające odpowiedzialność za kradzież bagażu czy utratę zdrowia turysty, wprowadzające automatyczne potrącenia określonej części ceny w sytuacji rezygnacji z imprezy – to przykłady postanowień stosowanych przez Vacansoleil K...

04.07.2012
więcej Upadłość biur podróży - prawa konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że w przypadku upadłości biura podróży ochronę turystom zapewnia ustawa o usługach turystycznych, a specjalną procedurę uruchamia Marszałek Województwa właściwego DLA siedziby b...

29.06.2012
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Zaledwie 7 proc. konsumentów wie ile czasu ma uczestnik imprezy TURYSTYCZNEj na reklamację nieudanego wyjazdu, 57 proc. nie czyta umów przed decyzją o wyborze biura podróży. Za to 51 proc. wie, że kupując wycieczkę first lub l...

28.06.2012
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Już po raz trzeci razem. W tym roku ponad 30 instytucji i organizacji - wspólnie będzie informować PRZED WAKACJAMI - CO WARTO WIEDZIEĆ? Zapraszamy jutro na strony internetowe, znajdziecie tam specjalne poradniki i informacje przed wakacjami Ju...

21.05.2012
więcej Poradnik kibica. Fan's guide

Як доїхатина стадіон? How do I get to stadium? Jak dojadę na stadion? Przydatne zwroty po polsku, angielsku i ukraińsku, co zrobić, gdy zgini...

04.04.2012
więcej Warszawa: Bee & Free

Zastrzeganie przez biuro podróży możliwości zmiany godzin wylotu, skrócenie czasu na składanie reklamacji – to przykłady postanowień stosowanych przez warszawskie biuro podróży Bee & Free Zastrzeganie przez biuro po...

27.12.2011
więcej Turystyka - podsumowanie działań UOKiK

Większość skontrolowanych biur podróży zaprzestało stosowania kwestionowanych przez Prezes UOKiK postanowień. Efekty raportu z kontroli umów stosowanych przez organizatorów turystyki to 41 decyzji, 18 pozwów i 7 postępo...

22.11.2011
więcej Delegatura UOKiK w Krakowie - Holiday Travel Center

Niezbędne koszty zawarcia umowy 500 EUR – to jedno z postanowień stosowanych przez Holiday Travel Center w Warszawie. Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową ponad 6,6 ty...

09.11.2011
więcej Umowy timeshare - sposób na wakacje

Więcej informacji DLA konsumentów oraz objęcie regulacjami różnych rodzajów usług – to tylko część zmian, które wprowadza nowa ustawa o timeshare. Warto ją poznać już teraz planując wakacje Więcej informacji DLA k...

02.09.2011
więcej Delegatura w Katowicach - niedozwolone porozumienie

Ustalanie cen sprzedaży odzieży marki Alpinus i Campus – to praktyka, którą stosował jej dystrybutor Euromark Polska wraz ze swoimi partnerami handlowymi. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję Prezes UOKiK nałożyła na prz...

19.08.2011
więcej Delegatura w Katowicach - Konimpex-plus

Ustalanie cen sprzedaży odzieży oraz sprzętu TURYSTYCZNEgo – to praktyka, którą stosowało Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe Konimpex-Plus w Koninie wraz ze swoimi jedenastoma partnerami handlowymi. Za udział w porozumieniu ograniczaj...

21.07.2011
więcej Zakupoholizm - lato na wyprzedażach

Setki sukien Marii Antoniny, kilkadziesiąt par rękawiczek Marii Lincoln, uzależnienie od kupowania ubrań i mebli Jerzego Waszyngtona. Obsesja kupowania może dosięgnąć każdego z nas – zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Z tej słabości mog...

18.07.2011
więcej Turystyka - raport UOKiK

Coraz mniej biur podróży narusza prawa konsumentów – wynika z przeprowadzonej przez UOKiK kontroli organizatorów turystyki. Zbadano 171 wzorców umownych stosowanych przez 87 przedsiębiorców z całego kraju ...

13.07.2011
więcej Na co skarżą się konsumenci?

BUTY i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, remontowo-budowlane – to najczęstsze problemy, z którymi zgłaszaliśmy się do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 416 tysięcy pora...

22.06.2011
więcej Prezydencja - zadania UOKiK

Większe prawa konsumentów kupujących on-line, skuteczne rozwiązywanie sporów z przedsiębiorcą, poprawa bezpieczeństwa nabywanych produktów - to priorytety działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w czasie prezyd...

13.06.2011
więcej Decyzja UOKiK - Itaka

Wyłączanie odpowiedzialności za kilkunastogodzinne opóźnienia wylotów i brak zwrotów pieniędzy za niewykorzystany program — to niektóre z zakwestionowanych przez Prezes UOKiK postanowień stosowanych przez sp&oacut...

10.06.2011
więcej Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Transport, nocleg, wizy, waluty, ubezpieczenie – to tylko część spraw, od których zależy powodzenie naszych wakacyjnych planów. O czym warto pamiętać przygotowując się do urlopu, jakie mamy prawa i gdzie uzyskać pomoc w razie t...

31.01.2011
więcej Turystyka - prawa konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że sytuacje, których ani konsument, ani biuro podróży nie mogą przewidzieć nie zwalniają organizatora wyjazdu z udzielenia pomocy przebywającym na urlopie turystom Urząd Ochro...

27.12.2010
więcej First minute - o czym warto pamiętać?

Największy wybór i najniższa niezmienna cena – tak do zakupu ofert first minute zachęcają biura podróży. Poza sprawdzeniem zdjęć w katalogu, warto także przeczytać umowę. UOKiK przypomina na co zwrócić uwagę kupując z du...

17.09.2010
więcej Usługi turystyczne - zmiana przepisów

Nowe zasady składania reklamacji, większa ochrona konsumentów na wypadek niewypłacalności organizatora, a także kary DLA nieuczciwych pilotów wycieczek - to niektóre zmiany w ustawie o usługach turystycznych, które...

05.07.2010
więcej UOKiK walczy ze zmowami

8 decyzji od początku roku, 19 trwających postępowań – to efekt walki UOKiK z najgroźniejszymi naruszeniami konkurencji. Ostatnie decyzje w sprawie niedozwolonych porozumień dotyczą rynku pośredników nieruchomości, sprzedaży odzieży i ob...

01.03.2010
więcej Wcześniej znaczy taniej?

Im bliżej sezonu, tym niższe rabaty – wiedzą o tym wszyscy ci, którzy już teraz korzystają z wakacyjnych ofert first minute. Czy w każdym przypadku wcześniej znaczy taniej? UOKiK już teraz przypomina konsumentom o ich prawach cztere...

23.02.2010
więcej Cztery zgody

Właściciele komunikatora Gadu-Gadu i Radia Zet mogą utworzyć wspólnego przedsiębiorcę, Central European Tour Operator przejąć Orbis Travel, spółka Costa Limited – Coffeeheaven, a Altus TFI – Progress FIZAN. Prezes UOKiK u...

04.09.2009
więcej Problem z reklamacją? Możesz liczyć na pomoc

Ponad 300 tysięcy udzielonych porad i informacji, blisko 50 tysięcy wystąpień do przedsiębiorców, ok. 870 powództw -- to efekt ubiegłorocznej pracy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. W tym roku obchodzą oni 10...

14.08.2009
więcej Konsument - jaki jest?

Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa - reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże - podejmujemy dalsze kroki Ponad 60 proc. ...

03.07.2009
więcej Polowanie na promocje

W sklepach właśnie zaczęły się letnie wyprzedaże. O 30, 50 a nawet 70 proc. taniej można kupić ubrania, BUTY czy sprzęt RTV. DLA wielu z nas taki upust jest propozycją nie do odrzucenia. UOKiK radzi, na co uważać i jak egzekwować swoje prawa W sklep...

15.05.2009
więcej Uwaga na niebezpieczną substancję

Używany do impregnowania produktów skórzanych, takich jak BUTY czy meble biocyd fumaran dimetylu zagraża zdrowiu konsumentów Używany do impregnowania produktów skórzanych, takich jak BUTY czy meble biocyd fumaran dimetylu zagraża zdrowiu konsumentów....

14.04.2009
więcej Działalność UOKiK w 2008

598 decyzji dotyczących naruszenia prawa chroniącego konkurencję i konsumentów oraz kary finansowe w łącznej wysokości ponad 95 mln zł - to efekt pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2008 roku 598 decyzji dotyczących narusze...

08.08.2008
więcej Kiedy i jak złożyć reklamację?

Czy wiesz, że informacja sprzedawcy - ,,Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy" - łamie twoje podstawowe prawo konsumenckie? Jak poprawnie złożyć reklamację wadliwego towaru? UOKiK przypomina jak skutecznie dochodzić swoich roszczeń Czy...

25.04.2008
więcej Wymarzony urlop

Zmiana ceny wycieczki, pensjonat o zaniżonym standardzie, zagubiony bagaż - co jeszcze może zdarzyć się podczas zaplanowanego kilkudniowego wyjazdu? Przed majowym weekendem UOKIK przypomina o prawach, obowiązkach i bezpłatnej pomocy Zmiana ceny wycie...

08.02.2007
więcej Kupujesz sprzęt sportowy - zwróć uwagę na oznaczenia

Narty, snowboardy, sanki oraz inne akcesoria, służące dorosłym i młodszym miłośnikom białego szaleństwa, w przeważającej części są bezpieczne - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie UOKiK Narty, snowboardy, sanki oraz inne akcesoria, służące d...

01.08.2006
więcej UOKiK przewodniczy pracom ICPEN

Polska objęła prezydencję Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN). Przewodniczenie pracom organizacji zainauguruje październikowa konferencja poświęcona między innymi prawom pasażerów linii lotniczych Polska objęła prezydencję...

01.12.2005
więcej Rusza kampania

Ile razy reklamując BUTY zdarłeś drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? Ile razy bezsilnie walczyłeś z nieuczciwym przedsiębiorcą? Dość! Masz swoje prawa i możesz wymagać ich poszanowania. W ich egzekwowaniu pomoże Ci rzecznik konsumen...

17.11.2005
więcej ICPEN pod przewodnictwem UOKiK

Od 2006 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie przewodniczył pracom Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN). Kandydatura Polski została przyjęta jednomyślnie Od 2006 roku UOKiK będzie przewodniczył pracom Międzynarodowej Sieci ...

29.06.2005
więcej Biura podróży naruszają prawa konsumentów

Niemal wszystkie wzorce umowne stosowane przez organizatorów turystyki zawierają niedozwolone prawem postanowienia naruszające prawa konsumentów - wynika z najnowszej analizy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Niemal wszystkie wzorce umowne sto...

Drukuj pytanie
wyników: 3 Urząd / Informacje ogólne / Komentarze, zaproszenia
24.11.2017
więcej Zaproszenie na briefing prasowy 28 listopada

Jubileusz 25-lecia Stałego Sądu Polubownego przy Śląskim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Katowicach. 16851 pozwów 5682 zawartych ugód 2469 wyroków   Jubileusz 25-lecia S...

18.07.2011
więcej Porozumienia cenowe absolutnie zakazane

Stowarzyszenia i związki branżowe mają, zgodnie z prawem antymonopolowym, status przedsiębiorcy. Oznacza to, że ciąży na nich obowiązek przestrzegania reguł konkurencji. Jak wynika z praktyki europejskich organów antymonopolowych dochodzi n...

03.01.2006
więcej Wyjaśnienie do artykułu "Chcemy współpracy a nie publicznych kłótni"

Tytuł artykułu ,,Chcemy współpracy a nie publicznych kłótni" sugeruje, że Urząd uczestniczył w sporach z przedsiębiorcami z branży TURYSTYCZNEj. Jest to stwierdzenie pozbawione podstaw W nawiązaniu do artykułu „Chcemy wsp&oac...

Drukuj pytanie
wyników: 2 Urząd / Informacje ogólne / Multimedia
28.12.2015
więcej 2015 - Wypowiedzi pracowników UOKiK oraz ekspertów - materiały audio

Pliki MP3 - aby odsłuchać, kliknij przycisk 'play' poniżej 2015.12.28 Agnieszka Tyc-Siembida z Departamentu Nadzoru Rynku UOKiK: Porady DLA konsumentów Wypowiedź Mł. Insp. Marcina Szyndlera z Komendy Głównej...

31.12.2014
więcej 2014 - Wypowiedzi pracowników UOKiK oraz ekspertów - materiały audio

Pliki MP3 - aby odsłuchać, kliknij przycisk 'play' poniżej   2014.12.31 Wypowiedź Małgorzaty Cieloch, Rzecznika Prasowego UOKiK 2014.12.30 Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsument&oac...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Konsumenci / Porady konsumenckie / Pomoc dla konsumentów
więcej

Poniżej znajdują się informacje na temat sposobów rozwiązywania spraw w przypadku indywidualnych naruszeń praw konsumenta, w tym związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych, bankowych lub transportu powietrznego.  ...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Konsumenci / Porady konsumenckie / Pytania i odpowiedzi / Usługi edukacyjne
więcej Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie kursu językowego organizowanego w Polsce lub za granicą? Jakie zapisy powinny zostać umieszczone w umowie?

O wyborze pomiędzy różnymi ofertami często przesądza cena kursu. DLAtego warto porównać, co za nią otrzymujemy – ile godzin trwa kurs, czy szkoła zapewnia podręczniki, ile czasu zajmują zajęcia z polskimi lektorami, a ile poświęca...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Konsumenci / Porady konsumenckie / Pytania i odpowiedzi / Umowy zawierane na odległość/poza lokalem przedsiębiorcy
więcej W jakim terminie konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość?

Konsument, który zawarł umowę na odległość (lub poza lokalem przedsiębiorstwa) może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: DLA umowy, w wykonaniu kt&oacut...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Konsumenci / Porady konsumenckie / Poradniki
więcej

Zobacz też porady w komunikatach prasowych 2020 Poradnik DLA rodziców ucznia (2020) 2018 Poradnik DLA konsumentów - Kupujemy półmaski filtrujące (2018) Poradnik DLA konsumentów...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Konsumenci / Porady konsumenckie / Koronawirus - pytania i odpowiedzi
więcej

Uwaga! Treść odpowiedzi będzie aktualizowana stosownie do możliwych zmian prawnych, jak i otoczenia regulacyjnego związanego ze zmianami stanu faktycznego, mających wpływ na materializację i właściwą interpretację przesłanek prawnych. Sta...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Konsumenci / Instytucje Konsumenckie / Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich / Tworzenie podmiotów uprawnionych
więcej Jakie obowiązki ma podmiot uprawniony?

Podmiot uprawniony do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich ma obowiązek zajmować się sporami krajowymi i transgranicznymi, w tym sporami rozwiązywanymi przez platformę ODR. Ma obowiązek p...

Drukuj pytanie
wyników: 7 Produkty / Informacje dla konsumentów / Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych
28.12.2020
więcej Samochody Honda CR-V

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda CR-V, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 7 listopada...

27.01.2020
więcej Kubki podróżne 0.3 l TROLIGTVIS, numery artykułu: 00443328 (różowy), 50412447 (beżowy) i 20429185 (niebieski)

IKEA Retail Sp. z o.o. z siedzibą w Jankach powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że kubki podróżne 0.3 l TROLIGTVIS, numery artykułu: 00443328 (różowy), 50412447 (beżowy) i 20429185 (niebieski), w...

04.12.2015
więcej Buty Quechua Forclaz 500 High

Przedsiębiorca Decathlon Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że BUTY Quechua Forclaz 500 High, referencja Decathlon: BUTY damskie: 8319662, 8319101, BUTY męskie: 8319097,8319098, kraj pochodzenia: męskie ...

02.09.2015
więcej Lalki wróżki marki Mega Creative

Przedsiębiorca Euro-Trade Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Krakowie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre zabawki - plastikowe lalki wróżki marki Mega Creative, kod EAN 5901350272961, wyprodukow...

06.02.2015
więcej Łóżeczka turystyczne Dream marki Baby Design

Przedsiębiorca BABY DESIGN GROUP Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poczesnej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre łóżeczka TURYSTYCZNE DREAM marki BABY DESIGN, wyprodukowane w Chinach, sprzedaw...

25.02.2011
więcej Buty niemowlęce oferowane w sieciach sklepów C&A

Przedsiębiorca C&A Polska sp. z o. o. poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że BUTY DLA niemowląt, wyprodukowane w Chinach, oferowane w sieciach sklepów C&A od września 2010 r., mogą nie być bezpieczn...

15.05.2006
więcej Buty dziecięce H&M

Przedsiębiorca H & M Hennes & Mauritz Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o niespełnianiu przez sprzedawane w sieci H & M obuwie dziecięce wymagań bezpieczeństwa. Sportowe BUTY w kolorze r&oac...

Drukuj pytanie
wyników: 4 BIP / Koncentracje
01.10.2019
więcej Lotte Chemical Corporation z siedzibą w Seulu (Republika Korei) oraz GS Energy Corporation z siedzibą w Seulu (Republika Korei)

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 27.09.2019 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK-1.422.22.2019.ŁG DATA WPŁYWU WNIOSKU: 27.09.2019 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK-1.422.22.2019.ŁG WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: Lotte Chemical Corporation ...

08.09.2017
więcej Robert Bosch Investment Nederland B.V. z siedzibą w Boxtel, Holandia ("RBNI") oraz Super Cheap Auto Pty Ltd, z siedzibą w Lawnton, Australia ("SCA")

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 05.09.2017 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK2-422/20/17/IPW DATA WPŁYWU WNIOSKU: 05.09.2017 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK2-422/20/17/IPW WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: Robert Bosch Investment Nederland B.V. z siedzib...

09.11.2015
więcej BASF Beteiligungsgesellschaft mbH z siedzibą w Ludwigshafen (Niemcy), oraz Kolon Plastics, Inc. z siedzibą w Gimcheon (Korea Południowa)

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 06.11.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK1-422/21/15/ES DATA WPŁYWU WNIOSKU: 06.11.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK1-422/21/15/ES WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: 1. BASF Beteiligungsgesellschaft mbH z s...

29.01.2015
więcej Allnex S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu (Luksemburg) i Eternal Materials Co., Ltd. z siedzibą w Kaohsiung (Tajwan)

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 22.01.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK/1/422/1/15/SZ DATA WPŁYWU WNIOSKU: 22.01.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK/1/422/1/15/SZ WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY:  Allnex S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu (Luk...

Drukuj pytanie
wyników: 1 Koronawirus - informacje dla konsumentów
więcej

Koronawirus - porady konsumenckie > Bezpłatna pomoc prawna DLA konsumentów > Zgłoś problem z zagraniczną firmą z UE > Zgłoś problem rażąco zawyżonych cen > ...

Wyniki wyszukiwania: pliki do pobrania

W wyszukiwarce na głównej stronie Urzędu umieszczenie dłuższego zwrotu lub całego zdania wewnątrz cudzysłowu (""), np. "odstąpienie od umowy" pozwoli zawęzić wyniki do wyszukiwanej frazy.
 


Zobacz też inne wyszukiwarki

Jeśli otrzymane wyniki nie zadowalają Cię, możesz spróbować skorzystać z innych zaawansowanych wyszukiwarek.

 


Jeśli szukasz pomocy w swoim mieście lub powiecie, możesz skorzystać z wyszukiwarki rzeczników konsumentów i innych instytucji


Jeśli szukasz klauzul niedozwolonych, możesz także skorzystać z zaawansowanej wyszukiwarki klauzul


Jeśli szukasz decyzji Prezesa UOKiK, możesz także skorzystać z zaawansowanej wyszukiwarki decyzji,

korzystając z niej możesz używać operatorów:

  • AND aby określać, które słowa muszą znaleźć się w wynikach,
  • OR dla tych, które mogą się tam znaleźć
  • NOT dla tych, które nie mogą wystąpić.

Znak * zastępuje dowolny ciąg znaków. Aby szukać dłuższego zwrotu lub całego zdania umieść go wewnątrz cudzysłowu ("").



Aby odnaleźć szukaną treść możesz też skorzystać z mapy strony, lub skorzystać z innych systemów, baz lub rejestrów.

Jeśli nadal masz problem z odnalezieniem treści na stronie Urzędu, skontaktuj się z webmasterem.

 

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE