Tu jesteś: Strona główna > Wyniki wyszukiwania
Wyniki wyszukiwania

Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zam...
Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego. Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sk...
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że w przypadku nadzwyczajnych okoliczności konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z biurem podróży. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że w przypadku na...
Narty, łyżwy, snowboard – warto wiedzieć, czy są bezpieczne. Inspekcja Handlowa skontrolowała te produkty w I kwartale 2019 roku. Dobra wiadomość DLA miłośników zimowego szaleństwa: nieprawidłowości dotyczyły jedynie ozn...
Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorców, pomoc procesowa w blisko 4 tys. spraw – to efekty pracy rzeczników konsumentów w 2018 r. Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorc&oac...
Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów – takie sygnały wpływają do UOKiK. Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług c...
Nietrafiony prezent? Zwrot zależy od dobrej woli sprzedawcy. Nieudana impreza, fryzura, makijaż? Złóż reklamację. UOKiK przypomina o prawach konsumenta i radzi, jak uniknąć problemów w świąteczno-noworocznej gorączce. &...
Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, DLAtego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, DLAtego rzecznicy konsumentów dzielą się ...
Opóźniony lub odwołany lot, zaginiony bagaż, niezgodny z ofertą standard hotelu – to najczęstsze przyczyny sporów konsumentów z liniami lotniczymi i biurami podróży. Opóźniony lub odwoła...
Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. UOKiK radzi,...
Nieudana impreza sylwestrowa? Złóż reklamację. Nietrafiony prezent? Zwrot zależy od dobrej woli sprzedawcy. Fajerwerki? Nie kupuj z niepewnych źródeł, czytaj instrukcję. Nieudana impreza sylwestrowa? Złóż re...
W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować. W piątek 24 listopada sklepy będą...
Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa. Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa. Już po ...
Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w s...
Postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim, umowy timeshare czy praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów - z takimi zagadnieniami muszą zmierzyć się uczestnicy XII Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej. ...
Organizatorowi wycieczki nie wolno całkowicie wyłączyć swojej odpowiedzialności za rzeczy klienta zagubione podczas imprezy - stwierdził UOKiK. Studencki Klub Turystyczny w Warszawie zdecydował się na zmianę praktyk zakwestionowanych przez Urząd ...
O czym warto pamiętać, wybierając się na urlop, przypomina dzisiaj 36 instytucji biorących udział we wspólnej akcji: Przed wakacjami – co warto wiedzieć? Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie – to tylko część spraw, kt&oacut...
Obowiązek poinformowania konsumenta o rozpatrzeniu reklamacji spoczywa na przedsiębiorcy, a ozdobne elementy obuwia podlegają reklamacji - przypomniał UOKiK w najnowszych decyzjach dotyczących reklamacji obuwia Obowiązek poinformowania konsum...
Większość konsumentów twierdzi, że czyta umowy przed wyborem oferty biura podróży. Jednak wciąż niewielu wie ile ma czasu na reklamację nieudanej wycieczki – wynika z badań* społecznych przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. O czy...
Egipt, Austria a może Zakopane? Samolotem, pociągiem czy z biurem podróży? Tym, którzy planują zimowy wypoczynek UOKiK, ULC i UTK razem przypominają o prawach konsumentów i o tym jak ich dochodzić Egipt, Austria a może Z...
Ograniczanie przez biuro podróży odpowiedzialności za opóźnienie rozpoczęcia imprezy TURYSTYCZNEj - niezgodne z prawem. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK Ograniczanie przez...
Jak uniknąć korków, wysokich opłat za telefon i cła za pamiątki? Co zrobić, gdy przewoźnik zgubi nasz bagaż? Jakie ubezpieczenia warto wykupić? O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypominają dzisiaj 33 ...
Jak zaplanować odpoczynek? Na co zwrócić uwagę czytając umowę i przeglądając foldery biur podróży? Jak reklamować nieudane wakacje? Na te oraz wiele innych pytań odpowie cykl artykułów przygotowany przy współpracy Urzęd...
859 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz bezpieczeństwa produktów a także kary finansowe w wysokości ponad 165 mln zł — to efekty pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2012 roku 859 d...
Klauzule wyłączające odpowiedzialność za kradzież bagażu czy utratę zdrowia turysty, wprowadzające automatyczne potrącenia określonej części ceny w sytuacji rezygnacji z imprezy – to przykłady postanowień stosowanych przez Vacansoleil K...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że w przypadku upadłości biura podróży ochronę turystom zapewnia ustawa o usługach turystycznych, a specjalną procedurę uruchamia Marszałek Województwa właściwego DLA siedziby b...
Zaledwie 7 proc. konsumentów wie ile czasu ma uczestnik imprezy TURYSTYCZNEj na reklamację nieudanego wyjazdu, 57 proc. nie czyta umów przed decyzją o wyborze biura podróży. Za to 51 proc. wie, że kupując wycieczkę first lub l...
Już po raz trzeci razem. W tym roku ponad 30 instytucji i organizacji - wspólnie będzie informować PRZED WAKACJAMI - CO WARTO WIEDZIEĆ? Zapraszamy jutro na strony internetowe, znajdziecie tam specjalne poradniki i informacje przed wakacjami Ju...
Як доїхатина стадіон? How do I get to stadium? Jak dojadę na stadion? Przydatne zwroty po polsku, angielsku i ukraińsku, co zrobić, gdy zgini...
Zastrzeganie przez biuro podróży możliwości zmiany godzin wylotu, skrócenie czasu na składanie reklamacji – to przykłady postanowień stosowanych przez warszawskie biuro podróży Bee & Free Zastrzeganie przez biuro po...
Większość skontrolowanych biur podróży zaprzestało stosowania kwestionowanych przez Prezes UOKiK postanowień. Efekty raportu z kontroli umów stosowanych przez organizatorów turystyki to 41 decyzji, 18 pozwów i 7 postępo...
Niezbędne koszty zawarcia umowy 500 EUR – to jedno z postanowień stosowanych przez Holiday Travel Center w Warszawie. Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową ponad 6,6 ty...
Więcej informacji DLA konsumentów oraz objęcie regulacjami różnych rodzajów usług – to tylko część zmian, które wprowadza nowa ustawa o timeshare. Warto ją poznać już teraz planując wakacje Więcej informacji DLA k...
Ustalanie cen sprzedaży odzieży marki Alpinus i Campus – to praktyka, którą stosował jej dystrybutor Euromark Polska wraz ze swoimi partnerami handlowymi. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję Prezes UOKiK nałożyła na prz...
Ustalanie cen sprzedaży odzieży oraz sprzętu TURYSTYCZNEgo – to praktyka, którą stosowało Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe Konimpex-Plus w Koninie wraz ze swoimi jedenastoma partnerami handlowymi. Za udział w porozumieniu ograniczaj...
Setki sukien Marii Antoniny, kilkadziesiąt par rękawiczek Marii Lincoln, uzależnienie od kupowania ubrań i mebli Jerzego Waszyngtona. Obsesja kupowania może dosięgnąć każdego z nas – zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Z tej słabości mog...
Coraz mniej biur podróży narusza prawa konsumentów – wynika z przeprowadzonej przez UOKiK kontroli organizatorów turystyki. Zbadano 171 wzorców umownych stosowanych przez 87 przedsiębiorców z całego kraju ...
BUTY i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, remontowo-budowlane – to najczęstsze problemy, z którymi zgłaszaliśmy się do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 416 tysięcy pora...
Większe prawa konsumentów kupujących on-line, skuteczne rozwiązywanie sporów z przedsiębiorcą, poprawa bezpieczeństwa nabywanych produktów - to priorytety działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w czasie prezyd...
Wyłączanie odpowiedzialności za kilkunastogodzinne opóźnienia wylotów i brak zwrotów pieniędzy za niewykorzystany program — to niektóre z zakwestionowanych przez Prezes UOKiK postanowień stosowanych przez sp&oacut...
Transport, nocleg, wizy, waluty, ubezpieczenie – to tylko część spraw, od których zależy powodzenie naszych wakacyjnych planów. O czym warto pamiętać przygotowując się do urlopu, jakie mamy prawa i gdzie uzyskać pomoc w razie t...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że sytuacje, których ani konsument, ani biuro podróży nie mogą przewidzieć nie zwalniają organizatora wyjazdu z udzielenia pomocy przebywającym na urlopie turystom Urząd Ochro...
Największy wybór i najniższa niezmienna cena – tak do zakupu ofert first minute zachęcają biura podróży. Poza sprawdzeniem zdjęć w katalogu, warto także przeczytać umowę. UOKiK przypomina na co zwrócić uwagę kupując z du...
Nowe zasady składania reklamacji, większa ochrona konsumentów na wypadek niewypłacalności organizatora, a także kary DLA nieuczciwych pilotów wycieczek - to niektóre zmiany w ustawie o usługach turystycznych, które...
8 decyzji od początku roku, 19 trwających postępowań – to efekt walki UOKiK z najgroźniejszymi naruszeniami konkurencji. Ostatnie decyzje w sprawie niedozwolonych porozumień dotyczą rynku pośredników nieruchomości, sprzedaży odzieży i ob...
Im bliżej sezonu, tym niższe rabaty – wiedzą o tym wszyscy ci, którzy już teraz korzystają z wakacyjnych ofert first minute. Czy w każdym przypadku wcześniej znaczy taniej? UOKiK już teraz przypomina konsumentom o ich prawach cztere...
Właściciele komunikatora Gadu-Gadu i Radia Zet mogą utworzyć wspólnego przedsiębiorcę, Central European Tour Operator przejąć Orbis Travel, spółka Costa Limited – Coffeeheaven, a Altus TFI – Progress FIZAN. Prezes UOKiK u...
Ponad 300 tysięcy udzielonych porad i informacji, blisko 50 tysięcy wystąpień do przedsiębiorców, ok. 870 powództw -- to efekt ubiegłorocznej pracy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. W tym roku obchodzą oni 10...
Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa - reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże - podejmujemy dalsze kroki Ponad 60 proc. ...
W sklepach właśnie zaczęły się letnie wyprzedaże. O 30, 50 a nawet 70 proc. taniej można kupić ubrania, BUTY czy sprzęt RTV. DLA wielu z nas taki upust jest propozycją nie do odrzucenia. UOKiK radzi, na co uważać i jak egzekwować swoje prawa W sklep...
Używany do impregnowania produktów skórzanych, takich jak BUTY czy meble biocyd fumaran dimetylu zagraża zdrowiu konsumentów Używany do impregnowania produktów skórzanych, takich jak BUTY czy meble biocyd fumaran dimetylu zagraża zdrowiu konsumentów....
598 decyzji dotyczących naruszenia prawa chroniącego konkurencję i konsumentów oraz kary finansowe w łącznej wysokości ponad 95 mln zł - to efekt pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2008 roku 598 decyzji dotyczących narusze...
Czy wiesz, że informacja sprzedawcy - ,,Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy" - łamie twoje podstawowe prawo konsumenckie? Jak poprawnie złożyć reklamację wadliwego towaru? UOKiK przypomina jak skutecznie dochodzić swoich roszczeń Czy...
Zmiana ceny wycieczki, pensjonat o zaniżonym standardzie, zagubiony bagaż - co jeszcze może zdarzyć się podczas zaplanowanego kilkudniowego wyjazdu? Przed majowym weekendem UOKIK przypomina o prawach, obowiązkach i bezpłatnej pomocy Zmiana ceny wycie...
Narty, snowboardy, sanki oraz inne akcesoria, służące dorosłym i młodszym miłośnikom białego szaleństwa, w przeważającej części są bezpieczne - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie UOKiK Narty, snowboardy, sanki oraz inne akcesoria, służące d...
Polska objęła prezydencję Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN). Przewodniczenie pracom organizacji zainauguruje październikowa konferencja poświęcona między innymi prawom pasażerów linii lotniczych Polska objęła prezydencję...
Ile razy reklamując BUTY zdarłeś drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? Ile razy bezsilnie walczyłeś z nieuczciwym przedsiębiorcą? Dość! Masz swoje prawa i możesz wymagać ich poszanowania. W ich egzekwowaniu pomoże Ci rzecznik konsumen...
Od 2006 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie przewodniczył pracom Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN). Kandydatura Polski została przyjęta jednomyślnie Od 2006 roku UOKiK będzie przewodniczył pracom Międzynarodowej Sieci ...
Niemal wszystkie wzorce umowne stosowane przez organizatorów turystyki zawierają niedozwolone prawem postanowienia naruszające prawa konsumentów - wynika z najnowszej analizy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Niemal wszystkie wzorce umowne sto...

Jubileusz 25-lecia Stałego Sądu Polubownego przy Śląskim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Katowicach. 16851 pozwów 5682 zawartych ugód 2469 wyroków Jubileusz 25-lecia S...
Stowarzyszenia i związki branżowe mają, zgodnie z prawem antymonopolowym, status przedsiębiorcy. Oznacza to, że ciąży na nich obowiązek przestrzegania reguł konkurencji. Jak wynika z praktyki europejskich organów antymonopolowych dochodzi n...
Tytuł artykułu ,,Chcemy współpracy a nie publicznych kłótni" sugeruje, że Urząd uczestniczył w sporach z przedsiębiorcami z branży TURYSTYCZNEj. Jest to stwierdzenie pozbawione podstaw W nawiązaniu do artykułu „Chcemy wsp&oac...

Pliki MP3 - aby odsłuchać, kliknij przycisk 'play' poniżej 2015.12.28 Agnieszka Tyc-Siembida z Departamentu Nadzoru Rynku UOKiK: Porady DLA konsumentów Wypowiedź Mł. Insp. Marcina Szyndlera z Komendy Głównej...
Pliki MP3 - aby odsłuchać, kliknij przycisk 'play' poniżej 2014.12.31 Wypowiedź Małgorzaty Cieloch, Rzecznika Prasowego UOKiK 2014.12.30 Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsument&oac...

Poniżej znajdują się informacje na temat sposobów rozwiązywania spraw w przypadku indywidualnych naruszeń praw konsumenta, w tym związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych, bankowych lub transportu powietrznego. ...

O wyborze pomiędzy różnymi ofertami często przesądza cena kursu. DLAtego warto porównać, co za nią otrzymujemy – ile godzin trwa kurs, czy szkoła zapewnia podręczniki, ile czasu zajmują zajęcia z polskimi lektorami, a ile poświęca...

Konsument, który zawarł umowę na odległość (lub poza lokalem przedsiębiorstwa) może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: DLA umowy, w wykonaniu kt&oacut...

Zobacz też porady w komunikatach prasowych 2020 Poradnik DLA rodziców ucznia (2020) 2018 Poradnik DLA konsumentów - Kupujemy półmaski filtrujące (2018) Poradnik DLA konsumentów...

Uwaga! Treść odpowiedzi będzie aktualizowana stosownie do możliwych zmian prawnych, jak i otoczenia regulacyjnego związanego ze zmianami stanu faktycznego, mających wpływ na materializację i właściwą interpretację przesłanek prawnych. Sta...

Podmiot uprawniony do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich ma obowiązek zajmować się sporami krajowymi i transgranicznymi, w tym sporami rozwiązywanymi przez platformę ODR. Ma obowiązek p...

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda CR-V, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 7 listopada...
IKEA Retail Sp. z o.o. z siedzibą w Jankach powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że kubki podróżne 0.3 l TROLIGTVIS, numery artykułu: 00443328 (różowy), 50412447 (beżowy) i 20429185 (niebieski), w...
Przedsiębiorca Decathlon Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że BUTY Quechua Forclaz 500 High, referencja Decathlon: BUTY damskie: 8319662, 8319101, BUTY męskie: 8319097,8319098, kraj pochodzenia: męskie ...
Przedsiębiorca Euro-Trade Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Krakowie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre zabawki - plastikowe lalki wróżki marki Mega Creative, kod EAN 5901350272961, wyprodukow...
Przedsiębiorca BABY DESIGN GROUP Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Poczesnej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre łóżeczka TURYSTYCZNE DREAM marki BABY DESIGN, wyprodukowane w Chinach, sprzedaw...
Przedsiębiorca C&A Polska sp. z o. o. poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że BUTY DLA niemowląt, wyprodukowane w Chinach, oferowane w sieciach sklepów C&A od września 2010 r., mogą nie być bezpieczn...
Przedsiębiorca H & M Hennes & Mauritz Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o niespełnianiu przez sprzedawane w sieci H & M obuwie dziecięce wymagań bezpieczeństwa. Sportowe BUTY w kolorze r&oac...

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 27.09.2019 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK-1.422.22.2019.ŁG DATA WPŁYWU WNIOSKU: 27.09.2019 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK-1.422.22.2019.ŁG WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: Lotte Chemical Corporation ...
DATA WPŁYWU WNIOSKU: 05.09.2017 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK2-422/20/17/IPW DATA WPŁYWU WNIOSKU: 05.09.2017 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK2-422/20/17/IPW WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: Robert Bosch Investment Nederland B.V. z siedzib...
DATA WPŁYWU WNIOSKU: 06.11.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK1-422/21/15/ES DATA WPŁYWU WNIOSKU: 06.11.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK1-422/21/15/ES WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: 1. BASF Beteiligungsgesellschaft mbH z s...
DATA WPŁYWU WNIOSKU: 22.01.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK/1/422/1/15/SZ DATA WPŁYWU WNIOSKU: 22.01.2015 r. SYGNATURA SPRAWY: DKK/1/422/1/15/SZ WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: Allnex S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu (Luk...

Koronawirus - porady konsumenckie > Bezpłatna pomoc prawna DLA konsumentów > Zgłoś problem z zagraniczną firmą z UE > Zgłoś problem rażąco zawyżonych cen > ...
Wyniki wyszukiwania: pliki do pobrania
W wyszukiwarce na głównej stronie Urzędu umieszczenie dłuższego zwrotu lub całego zdania wewnątrz cudzysłowu (""), np. "odstąpienie od umowy" pozwoli zawęzić wyniki do wyszukiwanej frazy.
Zobacz też inne wyszukiwarki
Jeśli otrzymane wyniki nie zadowalają Cię, możesz spróbować skorzystać z innych zaawansowanych wyszukiwarek.
Jeśli szukasz pomocy w swoim mieście lub powiecie, możesz skorzystać z wyszukiwarki rzeczników konsumentów i innych instytucji
Jeśli szukasz klauzul niedozwolonych, możesz także skorzystać z zaawansowanej wyszukiwarki klauzul
Jeśli szukasz decyzji Prezesa UOKiK, możesz także skorzystać z zaawansowanej wyszukiwarki decyzji,
korzystając z niej możesz używać operatorów:
- AND aby określać, które słowa muszą znaleźć się w wynikach,
- OR dla tych, które mogą się tam znaleźć
- NOT dla tych, które nie mogą wystąpić.
Znak * zastępuje dowolny ciąg znaków. Aby szukać dłuższego zwrotu lub całego zdania umieść go wewnątrz cudzysłowu ("").
Aby odnaleźć szukaną treść możesz też skorzystać z mapy strony, lub skorzystać z innych systemów, baz lub rejestrów.
Jeśli nadal masz problem z odnalezieniem treści na stronie Urzędu, skontaktuj się z webmasterem.
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt dla konsumentów
Porady dla konsumentów:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Fundację Konsumentów.
- Pomoc dla konsumentów
- Rzecznicy konsumentów
-
Kontakt do Urzędu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
e-mail uokik@uokik.gov.pl
- Publikacje i poradniki
-
Raporty i sprawozdania
- Raporty - Kontrole wzorców umownych
- Raporty - Badania rynku
- Raporty - Wyroby podlegające dyrektywom nowego podejścia
- Raporty, informacje i sprawozdania Inspekcji Handlowej
- Raporty - Jakość paliw
- Raporty z udzielonej pomocy publicznej
- Raporty z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
- Raporty z projektów badawczych z zakresu ochrony konkurencji
- Raporty z badań konsumenckich zrealizowanych na zlecenie UOKiK
- Sprawozdania z działalności Urzędu
- Sprawozdania z funkcjonowania powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
-
Praca
Najnowsze ogłoszenia o pracę w UOKiK:
- Doradca ds. konsumenckich w ECK Polska
- Specjalista w Delegaturze w Krakowie (75093)
- Referendarz do spraw: ochrony konkurencji i konsumentów Delegatura UOKiK w Łodzi (74576)
- Referendarz Do spraw: ochrony konkurencji w Wydziale Przemysłu, Energetyki i Usług, Departament Ochrony Konkurencji (75012)
- Referendarz Do spraw: pomocy publicznej w Wydziale Sprawozdawczości, Departament Monitorowania Pomocy Publicznej (75044)
- Specjalista w Laboratorium w Bydgoszczy, Departament Laboratoriów (74880)
- Radca prawny w Departamencie Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów (74510)
- Specjalista w Departamencie Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów (74505)
- Uwaga! Dodatkowe informacje dla kandydatów
-
Bazy, rejestry i systemy
- Baza Decyzji Prezesa UOKiK
- Baza wyroków dotyczących Decyzji Prezesa UOKiK
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Rejestr wyrobów niebezpiecznych
- Rejestr produktów nie spełniających szczegółowych wymagań bezpieczeństwa
- Rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
- System Rapex
- SHRIMP - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy
- SUDOP - System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
-
Przetargi
Najnowsze ogłoszenia o przetargach w UOKiK:
- (26.02.2021) Zakup, dostawa, montaż oraz integracja z systemem kontroli dostępu 12 szt. depozytorów automatycznej identyfikacji kluczy oraz depozytora z modułami skrytek
- (19.02.2021) Całodobowa ochrona osób i mienia w budynku biurowym przy pl. Powstańców Warszawy 1 w Warszawie wraz z otoczeniem, ograniczonym jezdniami ulic: Boduena, Sienkiewicza, Moniuszki, pl. Powstańców Warszawy
- Wstępne konsultacje rynkowych związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem będzie wykonanie oprogramowania wykorzystującego sztuczną inteligencję do analizy tekstowej wzorców umów i regulaminów stosowanych w obrocie ko
- (30.12.2020) Wykonanie dokumentacji projektowej i na jej podstawie zrealizowanie przebudowy schodów wewnętrznych z parteru na I piętro w budynku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie przy pl. Powstańców Warszawy 1 oraz robót wykucia otwo
-
Paliwa
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (360,09 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (165,28 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista stacji paliwowych oraz stacji zakładowych skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (209,56 KB, pdf, 2020.12.31)
- Lista przedsiębiorców wytwarzających, magazynujących oraz hurtowni skontrolowanych w zakresie gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw w okresie od 8 stycznia do 30 listopada 2020 r. (162,79 KB, pdf, 2020.12.31)