Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi
< poprzedni | następny > 19.06.2019
- Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Taką decyzję wydał UOKiK na wniosek Stowarzyszenia.
- Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.
Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spór polubownie (Alternative Dispute Resolution - ADR). Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe – trwa maksymalnie 90 dni i przeważnie bezpłatne. W tej chwili konsument może rozwiązać spór korzystając z pomocy jednego z 10 podmiotów uprawnionych – zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Na przykład Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych i pocztowych a Rzecznik Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego sporów z przewoźnikami kolejowymi.
14 czerwca 2019 roku z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zostało wykreślone Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie. Decyzja o wykreśleniu została wydana na wniosek Stowarzyszenia.
Przypominamy, że od kwietnia br. podmiotem uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szczegółowe informacje dotyczące postępowania ADR przed Rzecznikiem, instrukcje składania wniosku i formularze są dostępne na stronie http://www.pasazerlotniczy.gov.pl/.
Informacje dotyczące zasad i korzyści wynikających z postępowania ADR, wyszukiwarkę podmiotów uprawnionych, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na http://polubowne.uokik.gov.pl/ oraz przesyłając wiadomość e-mail na adres Punktu kontaktowego ds. ADR: kontakt.adr@uokik.gov.pl.
Wszystkie podmioty uprawnione możesz odnaleźć także w rejestrze dostępnym pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
Dodatkowe informacje dla konsumentów:
Punkt Kontaktowy ds. ADR/ODR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków)
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 332, 22 55 60 333
E-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumentów, ADR, konsumenci, polubowne, ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Przyjazne Latanie, Urząd Lotnictwa Cywilnego, linie lotnicze
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (91,55 KB, docx, 2019.06.19)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie