Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Małopolskie: dostawca wody - decyzja UOKiK
< poprzedni | następny > 03.01.2014
Gminna Spółka Komunalna w Lisiej Górze (woj. małopolskie) zawarła we wzorcach umów podpisywanych z konsumentami niekorzystne dla nich klauzule, które zobowiązała się usunąć w toku postępowania UOKiK. Prezes Urzędu nałożyła na spółkę obowiązek wykonania tego zobowiązania
Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK
Gminna Spółka Komunalna w Lisiej Górze (GSK) nie przestrzegała przepisów w zakresie określania terminu płatności faktur za dostawę wody i odbiór ścieków, żądając od swoich klientów aby były one opłacane w ciągu 14 dni od dnia ich wystawienia, podczas gdy termin ten powinien być liczony od dnia wysłania faktury lub dostarczenia jej w inny sposób. Zakwestionowane postanowienie nie dawało konsumentom gwarancji otrzymania rachunków przed upływem terminu płatności.
GSK nie wskazała również precyzyjnie sytuacji, w których może wypowiedzieć odbiorcy umowę. Przepisy jednoznacznie określają kiedy może zostać odcięta dostawa wody lub zamknięte przyłącze kanalizacyjne, a co za tym idzie rozwiązana umowa, tj. gdy przyłącze wykonano niezgodnie z prawem, gdy odbiorca nie zapłacił za dwa okresy rozliczeniowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty, gdy nielegalnie pobiera wodę, gdy odprowadza ścieki niespełniające wymagań jakościowych lub gdy celowo pominie lub uszkodzi urządzenia pomiarowe.
Gminna Spółka Komunalna w Lisiej Górze zobowiązała się do zmiany zakwestionowanych postanowień i podpisania ze wszystkimi odbiorcami nowych umów.
Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.
Delegatura UOKiK w Krakowie:
Tel. 12 422 96 16, 12 421 75 79
E-mail: krakow@uokik.gov.pl
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, klauzule niedozwolone, wodociągi, woda, ścieki, gmina, Lisia Góra
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (119 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RKR-34/2013 (267,96 KB, pdf, 2016.06.14)
- Komentarz Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK (format: MP3, rozmiar: 1.8 MB) (1,75 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie