Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Konferencja naukowa na temat bezpieczeństwa w sieci
< poprzedni | następny > 17.03.2006
Podwyższenie świadomości konsumentów na temat przysługujących im praw oraz zmiany obowiązującego prawa mogą przyczynić się do bardziej skutecznego zwalczania niechcianej korespondencji elektronicznej - uważają goście, którzy uczestniczyli w konferencji zorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK)
W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom (Fraud Prevention Month), przedsięwzięcia organizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 14 marca 2006 r. odbyła się Konferencja naukowa na temat bezpieczeństwa w sieci, w szczególności poświęcona prawnym, ekonomicznym i społecznym aspektom spamu.
Eksperci UOKiK zaprezentowali działania Urzędu ukierunkowane na zwalczanie niezamówionej korespondencji oraz projekty międzynarodowe związane z bezpieczeństwem sieci, w szczególności: ICPEN, Fraud Awarness Month, oraz Spam Zombie. Przedstawiono również założenia międzyresortowej współpracy organów administracji państwowej w zakresie zwalczania spamu, które przyjął Komitet Europejski Rady Ministrów 19 września 2005 r. Drugą część konferencji poświęcono prawnym regulacjom spamu (dr Wojciech Wiewiórowski, Uniwersytet Gdański), nowym trendom i zjawiskom w sieci (Piotr Waglowski, PAN) oraz prawu właściwemu w przypadku naruszeń w sieci (dr Marek Świerczyński, Uniwersytet Śląski). Trzeci blok objął prezentacje Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej - „Dlaczego i po co walczymy ze spamem” Ireneusza Parafjańczuka oraz Przemysława Jaroszewskiego na temat projektu SpotSpam i koncepcji krajowych punktów spambox.
W ramach Miesiąca Przeciwdziałania Oszustwom 23 marca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizuje we współpracy z NASK warsztaty szkoleniowe dla prokuratorów na temat ścigania przestępców internetowych oraz zwalczania spamu.
Pliki do pobrania
- Informacja o spotkaniu (144,5 KB, doc)
- Miesiąc zapobiegania oszustwom - prezentacja projektu (4,39 MB, ppt)
- Prawna regulacja spamu (251,5 KB, ppt)
- Dlaczego i po co walczymy ze spamem? (373,69 KB, pdf)
- Zagrożenia w sieci. Nowe tendencje (312,97 KB, pdf)
- Problem prawa właściwego w przypadku naruszeń w sieci Internet (376,5 KB, ppt)
- Projekt SpotSpam (725,44 KB, pdf)
- Projekt decyzji w sprawie wskazania właściwego organu odpowiedzialnego za koordynację działań w zakresie zwalczania spamu (30 KB, doc)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie