Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

UOKIK wygrywa w sądzie - Poczta Polska

< poprzedni | następny > 18.11.2010

UOKIK wygrywa w sądzie - Poczta Polska

Poczta Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie dostarczając terminowo przesyłek – decyzję Prezes UOKiK potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również nałożona na przedsiębiorcę kara finansowa w wysokości 6,6 mln złotych

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2008 roku. Stwierdzono wówczas, że Poczta Polska nieterminowo dostarczała powierzone jej paczki i listy. Obowiązujące przepisy określają bowiem minimalną, procentową liczbę przesyłek, które muszą zostać przekazane przez publicznego operatora pocztowego do adresata, w określonym terminie –przykładowo co najmniej 80 proc. paczek pocztowych priorytetowych musi dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia po nadaniu. Jak wykazało przeprowadzone postępowanie poczta nie dotrzymywała wymaganych terminów w przypadku: listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu oraz wszystkich listów zwykłych, paczek priorytetowych i zwykłych. Prezes UOKiK uznała, że działania poczty mogły narażać konsumentów na niedogodności i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 6,6 mln zł. Poza sankcją finansową nakazała również zmianę zakwestionowanej praktyki.

Ukarana spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 17 listopada SOKiK w całości oddalił odwołanie Poczty Polskiej. W uzasadnieniu Sąd podkreślił m.in., że terminowe dostarczenie przesyłek było obowiązkiem spółki. Wyrok oznacza, że utrzymana została nałożona przez UOKiK sankcja finansowa.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86

E-mail: mcieloch@uokik.gov.pl

Tagi: naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, ochrona konsumentów, kara, SOKiK, Poczta Polska

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry