Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Toya zmienia praktyki

< poprzedni | następny > 16.01.2007

Toya zmienia praktyki

Nieuczciwie ustalając wysokość opłat od abonentów łódzka telewizja kablowa Toya nadużyła swojej pozycji rynkowej - stwierdził Prezes UOKiK. Spółka zobowiązała się do zmiany praktyki

Prezes Urzędu wszczął postępowanie antymonopolowe na podstawie licznych skarg konsumentów. W jego toku stwierdzono, że Toya, posiadająca ponad 40 proc. udziałów na lokalnym rynku kablówek w Łodzi, wykorzystała swoją pozycję rynkową.

Prowadzone postępowanie wykazało, że Toya pobierała od konsumentów korzystających z identycznego pakietu programów zróżnicowane opłaty abonamentowe. Jedynym kryterium mającym wpływ na cenę było miejsce zamieszkania np. osiedle, ulica. Wykorzystując swoją siłę rynkową Toya ustalała wysokość opłaty w zależności od tego, czy na danym terenie działalność prowadzi konkurent - jeśli tak, były one stosunkowo zmniejszane. Zdaniem Prezesa Urzędu takie działania zmierzały do ograniczenia konkurencji na lokalnym rynku telewizji kablowej.

Różnicowanie cen jest dopuszczalne, jeśli ma ekonomiczne uzasadnienie a kryteria są przejrzyste i jednolite dla wszystkich kontrahentów. Tymczasem spółka Toya nie przedstawiła żadnych wiarygodnych kalkulacji i danych usprawiedliwiających pobieranie odmiennych opłat abonamentowych od konsumentów.

W toku postępowania Toya przyznała się do stosowania praktyk ograniczających konkurencję i zobowiązała się do zmiany zakwestionowanej praktyki do 15 lutego br. Na spółkę nie została nałożona kara pieniężna.

Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
faks 22 826 11 86

E-mail mcieloch@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry