Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Energetyczne Centrum filed for bankruptcy
< poprzedni | następny > 07.01.2019
- Energetyczne Centrum filed for bankruptcy and is no longer selling electricity and gas.
- Consumer – if you have been paying this company for electricity or gas since the middle of September to date, you can get your money back.
- File a claim with the court by January 16th, 2019. If you do not know how to do that, write to Stowarzyszenie Aquila (Aquila Society).
Energetyczne Centrum was an alternative seller of electricity. It ceased selling electricity on September 11th, with gas following a day later. On December 3rd, the court declared the company bankrupt. Signals received by the Energy Regulatory Office indicate that many people were unaware that a substitute seller has been issuing invoices to them from the moment when Energetyczne Centrum stopped selling electricity and gas. In many cases, consumers were still able to pay Energetyczne Centrum, despite the fact that the company did not provide services.
Read about what you can do:
- if by December 2nd you have paid for electricity or gas for a period during which the company no longer sold electricity or gas (i.e. for a period from September 11th for electricity and from September 12th for gas), you can get your money back. You must report the amount of invoices paid to the court.
Fill out two copies of the claim declaration form. Send them to the District Court for the Capital City of Warsaw, the 10th Commercial Division for bankruptcy and restructuring affairs, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warsaw, Bankruptcy Judge (District Court Judge) Kamila Wasilewska. Specify the case reference number, i.e.: X GUp 1078/18. You have time until January 16th.
If you do not know how to draft the document, contact the consumer ombudsman in your city or the Aquila Society at kontakt@prawo-konsumenckie.pl.
- if you have paid for electricity or gas for a period during which the company no longer sold electricity or gas (i.e. for a period from September 11th for electricity and from September 12th for gas) after December 3rd, in order to get your money back we suggest you contact the trustee in bankruptcy’s office in Kielce, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e-mail kancelaria.kielce@saltarski.com.
For more information regarding bankruptcy proceedings, please visit the website of Energetyczne Centrum at www.ec.net.pl, trustee in bankruptcy’s website at: http://saltarski.com/postepowania_lista/energetyczne-centrum-s-a-w-upadlosci-krs-0000353502/ or contact the trustee in bankruptcy by phone at: 41 300 56 91 and 573 012 513.
For more information regarding actions against Energetyczne Centrum, please visit the website of the market regulator – Energy Regulatory Office: https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/komunikaty-prezesa-ure/7938,Informacja-nr-1022018.html.
Consumer helpline: 801 440 220 or 22 290 89 16.
Contact for the media:
UOKiK Press Office
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warsaw
Phone: +48 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Pliki do pobrania
- Press release (147,5 KB, doc, 2019.01.07)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie