Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Poznań: Sprzedaż bezpośrednia - Decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 22.11.2013

Poznań: Sprzedaż bezpośrednia - Decyzja UOKiK

Przedsiębiorca z Poznania, zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, utrudniał klientom odstąpienie od umowy. Prezes UOKiK uznała, że naruszył w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów

Paweł Borecki, Biuro Prasowe UOKiK
Komentarz Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5



Zobacz więcej materiałów multimedialnych

 

Damar z Poznania zajmuje się m.in. sprzedażą przedmiotów do masażu podczas prezentacji organizowanych na terenie całej Polski. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły wzory umów podpisywanych przez przedsiębiorcę z klientami. Ich warunki stanowiły, że w razie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, konsument musi złożyć stosowne oświadczenie i jednocześnie zwrócić towar w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. Tymczasem, zgodnie z przepisami, zakupiony towar możemy rozpakować i sprawdzić jego działanie, przez 10 dni mamy czas do namysłu i odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, a od momentu odstąpienia w ciągu 14 dni musimy zwrócić towar sprzedawcy.

Prezes Urzędu uznała, że Damar naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nakazała mu zaniechanie stosowania zakwestionowanej praktyki.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86

Tagi: ochrona konsumentów, sprzedaż bezpośrednia, pokazy, urządzenia do masażu, Damar, delegatury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry