Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Złote Wyprzedaże - Decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 02.10.2013

Złote Wyprzedaże - Decyzja UOKiK

Zwrot produktów kupionych przez Internet tylko w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, gdy klient składał reklamację, mógł żądać wyłącznie naprawy produktu. To przykłady niezgodnych z prawem klauzul stosowanych przez sklep internetowy zlotewyprzedaże.pl. Spółka zobowiązała się do ich zmiany

Agnieszka Majchrzak, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Biura Prasowego UOKiK

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5



Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Zobacz też serwis poświęcony zakupom w internecie: www.ezakupy.uokik.gov.pl

Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało wszczęte w marcu 2013 roku po zawiadomieniu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie. Przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy www.zlotewyprzedaze.pl. Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia w regulaminie zakupów, które ograniczały prawa klientów.

Spółka zastrzegała m.in., że zwrot towaru w ustawowym terminie 10 dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Zgodnie z prawem, konsument, który kupuje przez Internet może bezkosztowo zrezygnować z zakupów w ciągu 10 dni – wystarczy, że odeśle towar na własny koszt. Przepisy nie wymagają zwrotu produktu w oryginalnym opakowaniu.

Ponadto, zgodnie z warunkiem stosowanym przez Złote Wyprzedaże, klient, który składał reklamację musiał się zgodzić wyłącznie na naprawę produktu. Zgodnie z prawem – klient może samodzielnie zdecydować, czy chce, aby rzecz wymieniono na nową, lub naprawiono.

Złote Wyprzedaże zobowiązały się do wykreślenia sprzecznych z prawem postanowień w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

Pomoc dla konsumentów: miejscy lub powiatowi rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707. Prawa kupujących przez Internet.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Delegatura UOKiK w Bydgoszczy:
ul. Długa 47, 85-034 Bydgoszcz
Tel. 52 345 56 44
E-mail: Bydgoszcz@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, zakupy przez internet, e-zakupy, e-sklep, Złote Wyprzedaże

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry