Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów chroni pasażerów

< poprzedni | następny > 25.10.2006

Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów chroni pasażerów

Przyjęcie do Organizacji nowych członków oraz nowa inicjatywa mająca na celu promocję praw pasażerów linii lotniczych - to główne efekty konferencji, którą w dniach 23-24 października 2006 roku zorganizowała Polska w ramach przewodniczenia pracom ICPEN

Głównym celem powstałej w 1992 roku Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów jest zapobieganie oraz zwalczanie nieuczciwych praktyk handlowych o wymiarze transgranicznym, a także promocja przepisów chroniących słabszych uczestników rynku. Jako organizacja o zasięgu światowym - ICPEN kompleksowo podchodzi do zagadnień konsumenckich, niezależnie od różnic dzielących ustawodawstwa poszczególnych krajów. Od 1 sierpnia 2006 roku Polska, reprezentowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przewodniczy pracom Sieci pod hasłem „Podnoszenie świadomości konsumenckiej. Wiedza jako podstawa świadomego udziału w rynku”.

Do tej pory ICPEN zainicjował szereg inicjatyw, w których realizację włączyło się wiele państw-członków Sieci m.in. Międzynarodowe Dni Przeszukiwania Internetu (International Sweep Day), Miesiąc Przeciwdziałania Oszustwom Internetowym (Fraud Prevention Month). Wyzwaniem dla Organizacji jest również wspieranie alternatywnych metod rozwiązywania sporów transgranicznych między konsumentami a przedsiębiorcami. Służy temu, m.in. przedsięwzięcie E-consumer. W jego ramach, zainicjowano powstanie strony internetowej www.econsumer.gov, dzięki której można złożyć skargę w systemie on-line.

Doceniając wagę działań informacyjno-edukacyjnych dla ochrony konsumentów na całym świecie, UOKiK zaproponował nową inicjatywę pod hasłem: „Pasażerowie linii lotniczych - macie prawo do bezpiecznego lotu” (PassengAIR - For your right to safe flight). W jej ramach Urząd przedstawił wyniki kontroli przeprowadzonej wśród 16 przewoźników linii lotniczych mających największy udział w rynku w Polsce. Badanie wykazało szereg niedozowolonych praktyk stosowanych przez linie lotnicze. Problem naruszania praw pasażerów linii lotniczych był szeroko dyskutowany również podczas zorganizowanych w Warszawie warsztatów, w których uczestniczyli członkowie ICPEN. Ich efektem jest zobowiązanie do podjęcia wspólnych działań wobec wprowadzającej w błąd reklamy, nierzetelnych informacji czy niedozwolonych klauzul stosowanych przez niektórych przewoźników.

Obecnie w pracach ICPEN uczestniczy 36 państw. Podczas konferencji w Warszawie, Organizacja przyjęła nowych członków - Chiny i Azerbejdżan.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
faks 22 826 11 86

E-mail eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN 23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN 23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN 23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry