Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej

< poprzedni | następny > 10.03.2011

Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej

Czy możemy oddać nietrafiony prezent? Ile mamy czasu na zgłoszenie reklamacji nieudanej wycieczki? Kiedy reklama wprowadza w błąd? Z odpowiedzią na te pytania mają kłopot dorośli konsumenci – to zła informacja. Dobra – znają je na pewno uczestnicy VII Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej

Olimpiada

15 marca – w Światowym Dniu Konsumenta – odbędą się powiatowe eliminacje Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej. Testy sprawdzą wiedzę uczniów szkół ponadgimnazjalnych z zakresu przepisów regulujących prawa konsumentów m.in. ustaw: o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, o usługach turystycznych, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, o kredycie konsumenckim. Najlepsi wezmą udział w wielkim finale, który odbędzie się 11 kwietnia w Poznaniu.

To już siódma edycja konkursu, w którym łącznie udział wzięło kilka tysięcy uczniów z Wielkopolski. Zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez Prezes UOKiK, Marszałka Województwa, Rzecznika Ubezpieczonych i Fundację Edukacji Ubezpieczeniowej oraz Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej.

Honorowy patronat nad Olimpiadą objęli: Małgorzata Krasnodębska–Tomkiel, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Konkurs został zorganizowany przez: Delegaturę UOKiK w Poznaniu, Urząd Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Klub Poznański Federacji Konsumentów, Wielkopolski Inspektorat Inspekcji Handlowej, Rzecznika Ubezpieczonych, a także miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.

Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest 15 marca, ponieważ tego dnia w 1962 roku miało miejsce przełomowe orędzie Johna F. Kennedy’ego, w którym prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. Już we wtorek – 15 marca o godzinie 10.00 zapraszamy na debatę z okazji Światowego Dnia Konsumenta – Po co drzeć koty? Podczas spotkania przypomnimy o pozasądowych formach rozstrzygania sporów. Zachęcamy do śledzenia dyskusji w Internecie. Wejdź na stronę www.uokik.gov.pl i obejrzyj transmisję z debaty – dowiesz się jak rozwiązać spór polubownie.

Dodatkowe informacje o konkursie:
Jarosław Krüger, Dyrektor Delegatury UOKiK w Poznaniu
ul. Zielona 8, 61-851 Poznań
Tel. 61 852 77 50
E-mail: poznan@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla dziennikarzy:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl 

Tagi: ochrona konsumentów, olimpiada, poznań

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba Cywilna100-lecie odzyskania niepodległościBezpieczne place zabawEuropejskie Centrum KonsumenckieUE