Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Gazoport w Świnoujściu - notyfikacja
< poprzedni | następny > 08.08.2011
Budowa terminalu skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu zgłoszona do Komisji Europejskiej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt przewiduje wsparcie w wysokości ponad 925 mln zł
Projekt polega na budowie portu gazowego w Świnoujściu. Będzie to instalacja służąca do odbioru i zamiany gazu w postaci skroplonej (LNG) na gazową. Terminal LNG zostanie uruchomiony w 2014 roku. Dzięki inwestycji możliwe będzie dostarczanie do Polski skroplonego gazu ziemnego z praktycznie każdego miejsca na świecie w ilości pozwalającej na zaspokojenie ok. 36 proc. rocznego zapotrzebowania kraju.
Budowa terminalu skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu zgłoszona do Komisji Europejskiej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt przewiduje wsparcie w wysokości ponad 925 mln zł
4 sierpnia br. UOKiK zgłosił do Komisji Europejskiej projekt pomocy publicznej dla tej inwestycji w wysokości ponad 925 mln zł. Zostanie ona udzielona spółce Polskie LNG ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przed Instytut Nafty i Gazu.
Projekt wsparcia zostanie oceniony przez Komisję Europejską pod kątem spełniania przesłanek zgodności z rynkiem wewnętrznym. KE ma dwa miesiące na wydanie decyzji.
Warto pamiętać:
- udzielenie wsparcia przedsiębiorcy ze środków publicznych możliwe jest dopiero po zaakceptowaniu przez Komisję Europejską – wyjątek stanowi pomoc de minimis oraz pomoc udzielana w ramach wyłączeń grupowych;
- przed dokonaniem notyfikacji planowana pomoc jest opiniowana przez Prezesa UOKiK – opinia nie ma jednak charakteru wiążącego, a jedynie doradczy – ma uświadamiać organom, które planują udzielić wsparcia, czy stanowi ono pomoc publiczną, czy podlega notyfikacji oraz czy jest szansa na wyrażenie przez Komisję Europejską zgody na udzielenie takiej pomocy. Sama opinia nie jest przekazywana KE, gdyż jest sporządzana wyłącznie na potrzeby polskich organów udzielających pomocy;
- za zgłoszenie (notyfikację) projektu programu pomocowego lub projektu pomocy indywidualnej Komisji Europejskiej, a następnie uczestniczenie w postępowaniu przed Komisją, odpowiedzialny jest Prezes UOKiK;
- Komisja ma dwa miesiące na wydanie decyzji stwierdzającej zgodność planowanego wsparcia z przepisami wspólnotowymi. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli w trakcie postępowania KE poprosi o dodatkowe informacje i wyjaśnienia. Kolejny dwumiesięczny termin liczy się od momentu otrzymania przez nią odpowiedzi;
- od decyzji można odwołać się do Trybunału Sprawiedliwości.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: gaz, gaz ziemny, pomoc publiczna
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (119,5 KB, doc, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie