Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Kongres Konsument 2015

< poprzedni | następny > 12.03.2015

Kongres Konsument 2015

Współpraca wszystkich uczestników rynku, reprezentujących zarówno stronę popytową jak i podażową a także instytucji państwowych i organizacji pozarządowych, jest niezbędna dla skutecznej ochrony interesów konsumentówpowiedział Prezes UOKiK Adam Jasser otwierając dzisiaj pierwszy Kongres Konsument 2015

W ramach pierwszego kongresu organizowanego przez Federację Konsumentów odbyły się warsztaty i wykłady poświęcone m. in. obowiązującej od grudnia 2014 r. ustawie o prawach konsumenta. Warsztaty poprowadzili przedstawiciele UOKiK, Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Federacji Konsumentów, instytucji naukowych, kancelarii prawnych i biznesu. - Uczciwa konkurencja potrzebuje uczciwych uczestników rynku. Dlatego jako zwolennik samoregulacji cieszę się, że dziś w Kongresie biorą udział przedstawiciele związków przedsiębiorców i organizacji broniących praw konsumentów - mówił Prezes UOKiK podczas otwarcia.

W dyskusji kończącej Kongres wzięła udział Wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska. Wiceprezes zwróciła uwagę, ze na skuteczny system ochrony konsumentów składają się trzy elementy: przepisy prawa, prokonsumencka ich wykładnia stosowana w praktyce oraz siła popytowa konsumentów, która  kształtuje postawy przedsiębiorców.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: kongres konsument, debata, ochrona konsumentów, porady,

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

Adam Jasser, Prezes UOKiK Panel dyskusyjny z udziałem Doroty Karczewskiej, Wiceprezes UOKiK Dariusz Łomowski, Departament Inspekcji Handlowej Krzysztof Lehmann, Delegatura UOKiK w Bydgoszczy Anna Janiszewska i Dariusz Łomowski, Departament Inspekcji Handlowej

 

Warto przeczytać

Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne
Niebezpieczne zabawki - kulki magnetyczne

Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.   ...>

Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida
Kolejni naganiacze z zarzutami za promowanie systemów typu piramida

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom, którzy namawiali w internecie i podczas różnych wydarzeń do inwestowania w FutureNet, FutureAdPro lub przystępowania do sieci NetLeaders. ...>

Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać
Oferty-pułapki w sieci. Sprawdź, czy dasz się złapać

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe.   ...>

Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku
Łańcuch dostaw żywności - nowe przepisy poprawią funkcjonowanie rynku

UOKiK, Ministerstwo Rolnictwa i KOWR zaprezentowały planowane zmiany w obszarze przeciwdziałania nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. ...>

Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 roku

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV.   ...>

Zmiany w prawie ochrony konkurencji
Zmiany w prawie ochrony konkurencji

Doprecyzowanie uprawnień dochodzeniowych Urzędu, ściślejsza współpraca organów antymonopolowych, zmiany w zakresie kar finansowych czy programie łagodzenia kar leniency.   ...>

Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.    ...>

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, UOKiK, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Służba CywilnaUE