Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Nowe projekty w 2006 roku
< poprzedni | następny > 03.03.2006
Baza danych zawierająca skargi konsumenckie, kampania edukacyjna dla młodych konsumentów, szkolenia przedsiębiorców i rzeczników konsumentów oraz wydanie publikacji naukowych - to główne działania w roku 2006, dla finansowania których UOKiK pozyskał środki z Unii Europejskiej
Najważniejszym działaniem realizowanym w ramach wspólnotowego projektu Phare 2003 Wzmocnienie polityki ochrony konsumentów, na którego finansowanie udało się pozyskać ponad 1,5 mln euro, będzie w tym roku utworzenie bazy danych zawierającej informacje o skargach wpływających do Prezesa UOKiK oraz rzeczników konsumentów. Dzięki elektronicznemu rejestrowi instytucje chroniące prawa słabszych uczestników rynku będą mogły szybciej i skuteczniej interweniować. Ponadto bardziej efektywny stanie się monitoring praktyk handlowych zagrażających interesom konsumentów.
Fundusze Phare pozwolą także na zorganizowanie szkoleń dla miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Przedsięwzięcie nie ma precedensu, ponieważ po raz pierwszy w szkoleniach wezmą udział wszyscy rzecznicy, których w urzędach miejskich i starostwach powiatowych jest ponad 360.
Część finansowanych ze środków wspólnotowych przedsięwzięć przeznaczona będzie na edukację przedsiębiorców. W ramach projektu zostaną przeprowadzone szkolenia dotyczące m.in. handlu elektronicznego, przestępczości w internecie oraz ochrony najmłodszych konsumentów korzystających z jego zasobów. Ponadto zostaną wydane publikacje informacyjne skierowane do przedsiębiorców.
Ze środków unijnych współfinansowane są również cykle programów telewizyjnych „Konsument” i „Konsument w świecie konkurencji” oraz adresowana do dzieci i młodzieży kampania edukacyjno-informacyjna „Moje konsumenckie ABC”.
Dotychczas w ramach realizacji projektu Phare 2003 m.in. dostarczono rzecznikom konsumentów, polubownym sądom konsumenckim oraz organizacjom pozarządowym chroniącym prawa słabszych uczestników rynku ponad 400 zestawów komputerowych.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (151,5 KB, doc)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie